خرید بیش از ۱۰ هزار تن شیر از دامداران استان قزوین

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۳۲۱ تن شیر از دامداران استان قزوین خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اکرم ابهری رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به خرید ۱۰ هزار و ۳۲۱ تن شیر از دامداران استان قزوین در ۶ ماهه نخست امسال گفت: این مقدار شیر در ۲ مرکز خرید شرکت تعاونی گاوداران شیری تاکستان و شرکت تعاونی گاوداران صنعتی چوبیندر جمع آوری شده است.

 ابهری افزود: خرید و جمع آوری شیر با هدف ارائه خدمات به دامداران و جلوگیری از نوسانات قیمت شیر، ایجاد امنیت شغلی و تولیدی برای دامداران، حمل بهداشتی و اصولی شیر، کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان از بازار شیر و تامین نیاز صنایع لبنی صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه یکی از عوامل مهم تأمین سلامت دام و تولید شیر بهداشتی داشتن محیط مناسب و بهداشتی نگهداری دام است، گفت: ایستگاه‌های جمع آوری شیر تحت نظارت تعاون روستایی استان فعال هستند.

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان قزوین در ادامه گفت: این مراکز از امکانات فیلتراسیون و خنک کردن شیر برخوردار بوده و شیر تولیدی دامداران را جمع آوری نموده و پس از سرد کردن به واحد‌های فرآوری تحویل می‌دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار