نگرانی وزیر فرانسوی از وجود بخش ویژه فروش محصولات «حلال» در فروشگاه‌ها!

وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات «حلال» در فروشگاه‌های این کشور ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه در گفت‌و‌گو با یک شبکه محلی مخالفت خود را با وجود بخش مخصوص به محصولات حلال اعلام کرد.

او گفت وجود بخش محصولات غذایی حلال او را «شوکه» می‌کند و او شخصا از وجود این بخش ناراحت است! به اعتقاد او نباید در این فروشگاه‌ها بخش‌هایی ویژه برای آن محصولات وجود داشته باشد.

دارمانین که با هر چیزی که در کشورش اسلامی باشد مخالف است، در ادامه مدعی شد: مذهب‌گرایی یا فرقه‌گرایی به‌ این صورت آغاز می‌شود و سرمایه‌داری در این خصوص مسئول است.

سخنان وزیر کشور فرانسه پس از آن است که یک معلم فرانسوی کاریکتور‌هایی اهانت‌آمیز از پیامبر اکرم (ص) را برای دانش‌آموزان خود به نمایش گذاشت؛‌ اقدامی که احساسات یک جوان را جریحه‌دار کرد و باعث شد او با چاقو معلم خود را به قتل برساند. مظنون این حادثه که یک جوان ۱۸ ساله چچنی بود که به دست پلیس کشته شد.

به دنبال اقدامات اسلام‌ستیزانه کشور فرانسه، وزیر کشور مدعی شد مسجدی در حومه پاریس به دلیل ترویج اسلام‌ستیزی بسته شد. این مسجد در شبکه اجتماعی فیس بوک ویدیویی را منتشر کرده که در آن از نحوه تدریس معلم مقتول انتقاد شده است.

پاریس، طی سه سال گذشته، ۳۵۸ مکان از جمله چندین مسجد را بسته‌ و ۴۲۸ فرد غیرفرانسوی را که مدعی است مظنون به «فعالیت‌های افراطی» هستند مجبور به خروج از این کشور کرده‌ است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
باید به دولت غرب دوست بی تدبیر تذکر داد
آخرین اخبار