رئیس سازمان زندان‌ها: زندانیان نزد ما امانت هستند

حاج محمدی گفت: زندانیانی که در زندان‌ها حضور دارند نزد ما امانت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در نشست سراسری هیأت مدیره بنیاد تعاون زندانیان با مدیران کل زندان‌ها و مدیران نمایندگی‌های بنیاد تعاون سراسر کشور اظهار کرد: اشتغال بخش لاینفک فرآیند اصلاح و تربیت است و ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها در جامعه به علت بیکاری و نداشتن شغل و درآمد است و ما تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی تا حد امکان زمینه بروز جرم و بازگشت مجدد زندانی به زندان را از بین ببریم.

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: اشتغال مولد و هدفمند زندانیان علاوه بر اینکه امکان درآمدزایی برای زندانی و کمک به تأمین معاش خانواده وی را فراهم می‌سازد در فرآیند اصلاح و تربیت و بازاجتماعی کردن زندانیان نیز نقش مهمی دارد.

وی در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور اعضای هیأت مدیره بنیاد تعاون برگزار می‌شد، اظهار کرد: هدف گذاری ما اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان محکوم سراسر کشور تا پایان سال است و بنیاد تعاون نقش به سزایی در تحقق این مهم دارد.

وی ادامه داد: هیأت مدیره جدید به این مأموریت متعهد است و دغدغه اشتغال زندانیان و معاش خانواده‌های آنان را دارد.

حاج محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران زندان‌های کشور گفت: برای توسعه اشتغال و رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنید.

شیوه نامه‌های بهداشتی  نباید به هیچ عنوان مورد غفلت قرار گیرد

رئیس سازمان زندان‌ها با تأکید به شرایط خاص کشور به علت شیوع ویروس کرونا گفت: زندانیان در نزد ما امانت هستند و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبت از سلامت زندانیان نباید به هیچ عنوان مورد غفلت قرار گیرد.

در ادامه این جلسه سیدصولت مرتضوی، رئیس هیأت مدیره بنیاد تعاون گفت: کاهش جمعیت کیفری و ایجاد اشتغال برای زندانیان دو محور مورد تأکید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی است و سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون می‌توانند با کمک و همکاری هم این دو مسأله مهم را محقق سازند.

رئیس هیأت مدیره بنیاد تعاون حرکت در مسیر سیاست‌های قوه قضاییه را مورد تأکید قرار داد و گفت: سرلوحه کار ما تحقق بخشی به عدالت در قوه قضاییه و همچنین حمایت قانونی از زندانی و خانواده وی است و اشتغال زندانیان اولویت و تکلیف بنیاد تعاون است.

وی به سند امنیت قضایی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد امنیت قضایی یعنی ایجاد آرامش برای شهروندان. آسایش قضایی محقق نمی‌شود و آرامش برای بخشی از جامعه خصوصاً جامعه هدف سازمان زندان‌ها محقق نمی‌شود مگر با همت والای همکاران متعهد و سخت کوش در زندان‌ها و بنیاد تعاون.

مرتضوی ادامه داد: برای توسعه اشتغال باید از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان و بخش خصوصی استفاده کنیم.

رئیس هیأت مدیره بنیاد تعاون از طرح تدوین سند تحولی بنیاد تعاون خبر داد و گفت: یکی از کار‌های اساسی تدوین این سند است که به زودی انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل بنیاد تعاون گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد را ارائه کرد.

همچنین تعدادی از اعضای هیأت مدیره بنیاد تعاون و مدیران کل زندان‌ها به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود جهت اجرای سیاست‌های تحولی در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان پرداختند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار