معاون استاندار تهران:

شیوه نامه استانی طرح پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی تدوین می‌شود

حسن بیگی با اشاره به لزوم تدقیق در آسیب‌های اجتماعی از تدوین شیوه نامه استانی طرح پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی برای بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شکراله حسن بیگی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان تهران با اشاره به ابلاغ شیوه نامه کمیته پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکی در سطح ملی اظهار داشت: اولین شیوه نامه کمیته پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی در سال ۹۳ تنظیم و تا سال ۹۸ اجرایی شد.

وی ادامه داد: پیمایش انجام شده با اولویت اثربخشی اقدامات در سال ۹۸ نشان داد که نیاز به همکاری و هم افزایی بیشتر دستگاه‌های مربوطه وجود دارد و باید در این زمینه فعال‌تر عمل کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به تنظیم اینکه سند دوم بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تعالی خانواده، سلامت اجتماعی کشور و ... و برای بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ درنظر گرفته شده است عنوان کرد: بر این اساس این سند با سازوکار جدیدی تنظیم شده و وظیفه هر دستگاه با جزییات مورد تاکید قرار گرفته است.

حسن بیگی سپس با اشاره به تشکیل کمیته ناظر این سند در استان تهران گفت: این سند به استان‌ها ابلاغ شده و اکنون با هماهنگی و احصا نظرات دستگاه‌های استان تهران شیوه نامه این سند تدوین و با مطرح شدن در شورای برنامه ریزی استان اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی در این سند مبتنی بر اقدامات ترویجی با هدف آموزش و اطلاع رسانی، اقدامات تسهیلی با محوریت اقدامات حمایتی و غربالگری و اقدامات تحکیمی ناظر بر سیاست‌های مقابله‌ای است که انتظار می‌رود با همکاری موثر دستگاه‌های استانی، استان تهران در اجرای این طرح موفق عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار