معاون درمان وزارت بهداشت:

بیش از ۴ برابر ظرفیت کنونی در تهران تخت برای کرونا داریم

جان بابایی گفت: در حال حاضر در تهران بیش از ۴ برابر ظرفیت فعلی بیماران کرونایی ما تخت بستری داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند روبه افزایش بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: از دو هفته قبل روند روبه افزایش بستری در بیمارستان‌ها را شاهد هستیم که این موضوع همزمان با افزایش مراجعان سرپایی اتفاق افتاد، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی عده‌ای سبب شد تا حتی آنهایی که رعایت کردند هم گرفتار بیماری شوند.

او با اشاره به بروز شکل جدیدی از ابتلا به کرونا در کشور، اظهار کرد: در این شرایط ابتلاهای خانوادگی به کرونا افزایش یافته است و همزمان دو تا ۳ نفر از اعضای یک خانواده درگیر کرونا می‌شوند. این موضوع بیانگر آن است که شرایط قرنطینه خانگی بیماران به درستی رعایت نشده است.  باید توجه داشت، عده‌ای به شکل خفیف به کرونا مبتلا شوند و نیاز به بستری در بیمارستان نداشته ندارند اما، باید در منزل نکات بهداشتی را رعایت کنند تا بیماری را به سایر اعضای خانواده انتقال ندهند.

جان بابایی ادامه داد: یکی از دلایل اینکه طی دو تا سه هفته گذشته مراجعان بیمارستانی بدحال افزایش پیدا کرد، این بود که بیماران دیرتر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند. درست است که بیماران با داشتن روند درمانی مناسب شانس بهبود خوبی دارند اما باید در زمان مناسب به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شرایط پذیرش بیمارستان‌ها این هفته نسبت به هفته گذشته بهتر شده است، تصریح کرد: با حمایت‌های دولت و وزیر محترم بهداشت شرایط خوبی برای بیمار فراهم کرده‌ایم و تخت نیز به اندازه کافی وجود دارد و برای تامین اکسیژن نیز فعالیت خوبی انجام شده است. از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان استرس نداشته باشند. در حال حاضر در تهران بیش از ۴ برابر ظرفیت فعلی بیماران کرونایی ما تخت بستری داریم.

وی افزود: تا پایان سال ۱۱هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌شود که این تعداد به صورت توسعه‌ای یا با ساخت بیمارستان جدید تامین می‌شود.

معاچن درمان وزارت بهداشت با اشاره به فرسودگی کادر درمان، تاکید کرد: تیم پزشکی دچار فرسایش شده است اما در عین حال تجربیات خوبی به دست آورده‌اند. مراقبت های بیمارستانی خوبی داریم و مردم نگران نباشند. اولویت اول بیمار نشدن افراد است اما اگر افراد بیمار شوند بهتر است پیش از بدحال شدن به مراکز درمانی بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار