کتاب‌هایی که امام حسن عسکری(ع) را به مخاطبان معرفی می‌کنند

در این گزارش با کتاب هایی که شخصیت و زندگانی امام حسن عسکری(ع) را تشریح می کنند، آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه شهادت امان حسن عسکری (ع)، گزیده ای از کتاب‌هایی را که درباره این امام والامقام نوشته شده اند معرفی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


پرسش‌های مردم و پاسخ‌های امام حسن عسکری (علیه السلام)

 

کتاب‌هایی که امام حسن عسکری را به مخاطبان معرفی می‌کنند


کتاب «پرسش‌های مردم و پاسخ‌های امام حسن عسکری (علیه السلام)» نوشته احمد قاضی زاهدی در انتشارات عصر ظهور منتشر شد. در این کتاب نویسنده سعی کرده تا آراء اعتقادی، کلامی، اخلاقی، فقهی و … امام موسی حسن عسکری (علیه السلام) را در قالب پرسش و پاسخ به مخاطبین ارائه دهد.

مولف در واقع پرسش‌هایی که در عصر امام حسن عسکری (ع) درباره موضوع‌های مختلف از ایشان شده بود دسته بندی، تعیین و برای مخاطبانش آماده کرده است.

چهره‌های درخشان سامرا

کتاب‌هایی که امام حسن عسکری را به مخاطبان معرفی می‌کنند

کتاب «چهره‌های درخشان سامرا» نوشته علی ربانی خلخالی در انتشارات مکتب الحسین منتشر شد. این کتاب در راستای تحقق شناخت و آگاهی مردم نسبت به امام هادی و عسکری (علیهم السلام) تألیف شده است.

مولف در این اثر سعی کرده تا با استفاده از منابع تاریخی به بررسی شخصیت، شرایط زندگی و حیات سیاسی این امامان بزرگ بپردازد.

نویسنده در این کتاب به تبیین فضیلت ها، مناقب و سیره‌ی رفتاری حضرات می‌پردازد و این مطالب را به همراه ذکر کراماتی از مراقد سامرا بیان می‌کند. در بخش‌هایی از کتاب نیز توضیحاتی از زندگی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مادر بزرگوار آن حضرت آمده است. در بخش‌های پایانی کتاب هم جنایات مخالفان اهل بیت در تخریب بارگاه حسینی و مرقد سامرا ارزیابی و تحلیل شدند.

زندگانی امام حسن عسکری(ع)

کتاب‌هایی که امام حسن عسکری را به مخاطبان معرفی می‌کنند


کتاب «زندگانی امام حسن عسکری» نوشته باقر شریف قریشی درانتشارات اسلامی منتشر شد. این کتاب به زندگانی امام حسن عسکری (علیه السلام) در زمینه‌های مختلف سلوک فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این امام همام پرداخته است.

سعی مولف در اثر این است که تصویری درست و شفاف از زندگی حضرت عسکری (علیه السلام) به مخاطبان ارائه می‌دهد تا در سایه ی این شناخت، پیروان بتوانند شخصیت واقعی حضرت را گرچه با شناختی اندک درک کنند.

از جمله مواردی که درکتاب به آن توجه شده بحث اقتصادی موجود در زمان امام است که خلفای عباسی عصر ایشان عامل ایجاد آن بودند و امام و یارانشان در بدترین شرایط زندگی می‌کردند. بحث ولادت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز از جمله مباحثی است که در آن میتوان مطالبی را از منابع تاریخی برای خوانندگان عرضه کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار