برداشت برنج از شالیزار‌های گیلانغرب

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : برداشت برنج از سطح ۵۵۲ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : امسال کشت برنج نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد داشته که با توجه به عملکرد تولید سه تن شلتوک و ۲ تن برنج در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از یک هزار و ۶۵۰ تن شلتوک و یک هزار و ۱۰۰ تن برنج از شالیزار‌های گیلانغرب به ارزش ۲۷۵ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او گفت : برنج برداشت شده در این شهرستان در فصل زراعی امسال در مقایسه با سال قبل از آن ۶۵۰ تن افزایش داشته و برداشت محصول نیز تا نیمه اول آبان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی ناشی از بارندگی‌های پارسال و امسال، کشت برنج در نقاطی انجام شد که از منابع آبی و از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و از آب مازاد برگشتی به چرخه استفاده مفید شده است.

حیدرپور افزود: برنج کشت شده در شالیزار‌های دشت «دیره» و منطقه «گلین» از توابع این شهرستان از نوع «عنبربو» است که از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته‌ای کاملا مرغوب و متفاوتی برخوردار است.

او گفت: کار برداشت از طریق سه دستگاه کمباین و بخشی هم به صورت دستی انجام می‌شود و با توجه به وجود سه واحد کارخانه شالیکوبی در دهستان دیره، کار شلتوک‌گیری نیز در همین دهستان انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار