اشتباهاتی که به هنگام تهیه پاپ کورن مرتکب می‌شوید

با وجود سادگی روش تهیه پاپ کورن، برخی از افراد هنوز هم در تهیه این خوراکی پرطرفدار دچار اشتباه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود سادگی تهیه پاپ کورن، اما همچنان برخی افراد هنگام تهیه آن مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که سبب می‌شود تا این میان وعده را آن طور که شایسته است، آماده نکنند.

در این گزارش قصد داریم تا برجسته‌ترین اشتباهاتی را که ممکن است به هنگام تهیه پاپ کورن رخ دهد، برشمریم:

۱- نخستین مورد، استفاده نکردن از یک ماده مخفی است؛ ماده‌ای که معمولا به پاپ کورن‌هایی که در سینما‌ها فروخته می‌شود، اضافه می‌کنند و دلیلی است که به آن طعم متمایزی دهد. برای افرادی که نمی‌دانند این ماده مخفی چیست، باید بگوییم این ماده «فلاواکول» نام دارد.

فلاواکول نام یک پودر چاشنی و طعم دهنده است که قبل از اینکه پاپ کورن به طور کامل پخته شود، آن را به ظرف پخت اضافه می‌کنند. این چاشنی از نمک با کیفیت بسیار عالی، چاشنی دست‌ساز و ترکیبی از رنگ‌های خوراکی غیرمضر ساخته شده است. طبق نظر کارشناسان در این زمینه، مواد بهینه‌ای که می‌توان برای تهیه پاپ کورن به صورت حرفه‌ای استفاده کرد برای ۱.۲ فنجان پاپ کورن، ۳.۴ فنجان «فلاواکول» است.

پاپ کورن

۲- دومین اشتباه، پیروی نکردن از دستوری است که سرآشپز مشهور «آلتون براون» از آن استفاده می‌کند و آن هم استفاده از یک کاسه استیل ضد زنگ است که برای تهیه ذرت بو داده یا همان پاپ کورن، عالی به شمار می‌رود.

۳- سومین اشتباه در تهیه پاپ کورن اعتماد کردن به زمان سنج (تایمر) است. چه پاپ کورن بر روی گاز در زمان مشخصی درست شود و چه از دکمه مخصوص ذرت بو داده در مایکروویو استفاده کنید، در صورتی که تکیه شما صرفا بر زمان شمار‌های معکوس باشد، ممکن است در نهایت برخی از ذرت‌های شما بسوزد.

۴- عدم استفاده کافی از روغن یک اشتباه رایج است که باعث می‌شود ذرت به خوبی آماده نشود؛ برای همین توصیه می‌شود از نصف فنجان روغن برای یک سوم فنجان دانه‌های ذرت استفاده شود.

ذرت

۵- اشتباه دیگر، نگهداری دانه‌های ذرت در یخچال و یا فریز است؛ بطوری که این مسأله سبب می‌شود شما نتیجه عکس بگیرید؛ چراکه دانه‌های ذرت خشک می‌شوند و در نتیجه به هنگام آماده سازی نمی‌توانند به خوبی باز شوند. بهترین گزینه برای نگهداری دانه‌های ذرت، مکانی سرد و در ظرفی در بسته است.

۶- اشتباه دیگر، آماده نکردن پاپ کورن از سوی خودتان در خانه است. این راهی است که به وسیله آن شما می‌توانید خطر استفاده از مواد بسته بندی تجاری را که از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند، جلوگیری کنید. شما می‌توانید یک چهارم فنجان دانه‌های ذرت را در داخل یک کیسه کاغذی قهوه‌ای رنگ ریخته و بالای این کیسه کاغذ را اندکی مچاله کنید تا دانه‌های ذرت این طرف و آن طرف پرتاب نشوند. پس از ان کیسه را داخل مایکرویو قراردهید تا به سرعت آماده شود؛ حتی لزومی ندارد دکمه مخصوص برای ذرت بو داده را در مایکروویو بزنید.

۷- استفاده نادرست از ظرف: در حالی که توصیه می‌شود از طرف‌های با کف سنگین‌تر استفاده کنید، نظرات متضادی نیز در این رابطه وجود دارد؛ اما کارشناسان می‌گویند صرفنظر از نوع ظروف مورد استفاده، لازم است به خاطر داشته باشید که باید ظرف را جابه جا کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام دانه‌های ذرت به طور یکنواخت از حرارت برخوردار می‌شوند.

۸- از دیگر اشتباه‌های رایج، نمک زدن به دانه‌های ذرت از قبل است؛ چرا که این مسأله سبب می‌شود دانه‌های ذرت قوی‌تر و سفت‌تر شوند. همچنین تهیه ذرت در درجه حرات بالا و به شکل خیلی سریع که باید از آن اجتناب شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پاپ کورن ، ذرت مکزیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار