باکو، همچنان میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ خواهد بود

اتحادیه فوتبال اروپا "یوفا" تأیید کرد که درگیری‌های منطقه قره باغ بر میزبانی باکو از مسابقات یورو ۲۰۲۰ تأثیری ندارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود آن که ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان به دلیل درگیری در منطقه قره باغ، فعلا نمی‌توانند از رقابت های ورزشی میزبانی کنند اما اتحادیه فوتبال اروپا "یوفا" تصمیم دارد همچنان بازی‌های یورو ۲۰۲۰ را سال آینده در باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) برگزار کند.

پیش از این کمیته اجرایی یوفا اعلام کرد که جمهوری آذربایجان و ارمنستان به دلیل درگیری‌های مداوم در منطقه قره باغ "تا اطلاع ثانوی" نمی‌توانند مسابقاتی را در خاک خود برگزار کنند.

از فدراسیون‌های فوتبال ۲ کشور خواسته شده که مکان‌های جایگزینی را برای مسابقات خود در مسابقات یوفا، از جمله لیگ ملت‌ها و لیگ اروپا پیشنهاد دهند.

جمهوری آذربایجان قرار است در ورزشگاه ۶۸ هزار نفری "المپیک باکو" میزبان سه مسابقه گروهی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

یوفا در بیانیه‌ای گفته است: اوضاع منطقه مورد بررسی و نظارت قرار خواهد گرفت و تصمیم کمیته اجرایی یوفا تاثیری بر برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۰ در باکو، در ژوئن سال آینده ندارد.

تصمیم کمیته اجرایی یوفا بدین معنی است که باشگاه قره باغ جمهوری آذربایجان مجبور است مکان دیگری برای دیدار خود با ویارئال در لیگ اروپا در تاریخ ۲۹ اکتبر پیدا کند.

جمهوری آذربایجان همچنین قرار است ماه آینده در لیگ ملت‌ها از مونته نگرو میزبانی کند، اما حالا باید در جای دیگر میزبان این تیم باشد.

یوفا اوایل این ماه به دلیل درگیری در منطقه قره باغ، مسابقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در لیگ ملت‌ها را به ورزشگاه‌های بی طرف منتقل کرد.

دیدار خانگی ارمنستان با گرجستان در لهستان و دیدار جمهوری آذربایجان با قبرس در آلبانی برگزار شد.

درگیری بین ارمنستان و آذربایجان در قره باغ که از ۲۷ سپتامبر آغاز شده، شدت گرفته است.

گفته می‌شود که صد‌ها نفر در درگیری‌های این منطقه کشته شده اند، این منطقه در داخل آذربایجان است، اما از سال ۱۹۹۴ تحت کنترل نیرو‌های ارمنی مورد حمایت ارمنستان قرار دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار