ارمنستان وجود راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه قره‌باغ را رد کرد

نخست وزیر ارمنستان در مطلبی در شبکه‌های اجتماعی نوشت در این مرحله از مناقشه قره‌باغ راه حل دیپلماتیکی برای آن وجود ندارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در صفحه فیسبوک خود  وجود هرگونه راه حل دیپلماتیک برای مناقشه قره باغ را رد کرد.

او در این یادداشت نوشت: ملت ارمنستان تنها به زور سلاح می‌توانند به راه حلی برای قره‌باغ دست یابد. جمهوری آذربایجان پیشنهادات طرف ارمنی را درباره حل و فصل مناقشه قره‌باغ براساس راه‌حل‌های میانه و متقابل رد کرده و تنها راه حل تسلیم شدن (جمهوری خودخوانده) قره‌باغ را می‌پذیرد.

نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه بر ثابت بودن موضع کشورش از اوایل دهه ۹۰ تاکید کرد و گفت ارمنستان بدون  قره باغ معنا ندارد.

او ادامه داد: ما این جنگ را تا پایان به طور کامل در هر حالتی در جهت منافع و حقوق ملتمان ادامه خواهیم داد. در حقیقت درگیری امروز به خاطر حقوق ملتمان است.

پاشینیان میزان تلفات طرف جمهوری آذربایجان را ۱۰ هزار سرباز و تجهیزات نظامی را به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار برآورد کرد و افزود آذربایجان در حال حاضر آخرین ذخایر و مهمات خود را به منطقه جنگ گسیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۱۴:۱۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
متأسفانه با زبان سلاح هیچ راه حلی برای ناگورنو قرباغ وجود ندارد، امّا امان از دشمنی که زبانی جز سلاح نمی شناسد، این زمین باید بین دوقوم ترک و ارمن تقسیم بشه و تهاتر بشه و فیصله داده بشه به این نکبت صدساله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
جنگ بسه
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
دروغگو ، لا اقل یه جور دروغی بگو که بشه یه جوری تعبیرش کرد . اون ده هزار سرباز کشته شده مال خودته به آخر خط رسیده ای و به التماس افتاده ای و به همه رهبران کشورهای مطرح جهان از جمله آقای روحانی برای برقراری آتش بس زنگ زده ای . آذربایجان همش با پهباد جنگ می کنه و تلفات نظامیش خیلی کمه . اگه حمایت روسیه و ایران نباشه 2 ساعت کشورت در مقابل ارتش آذربایجان دوام نمیاره .
آخرین اخبار