سامانه بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی راه‌اندازی شود

فرماندار شهرستان بوشهر گفت: سامانه بی‌خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی در این شهرستان راه اندازی شود.

سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی راه‌اندازی شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در کمیته تخصصی ساماندهی پسماند‌های عفونی، زیرمجموعه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوشهر بیان کرد:  تعداد زیادی از مطب‌های پزشکی قرارداد لازم با شرکت ذیربط برای مدیریت پسماندهای عفونی را ندارند.

او عنوان کرد: به منظور ایجاد تعامل بیشتر نظام پزشکی شهرستان و شرکت طرف قرارداد شهرداری بوشهر،هفته آینده جلسه مشترکی برگزار و پس از رفع ابهامات احتمالی و تنظیم توافق‌نامه نهایی بین نظام پزشکی و شرکت مجری، قرارداد مربوطه به تمام مراکز درمانی و مطب‌ها در سطح استان ابلاغ شود.

فرماندار بوشهر ادامه داد: شهرداری بوشهر نیز مکلف است که در اسرع وقت با شرکت ذیربط به مدت مشخص دستگاه‌های بی خطرساز پسماند‌های عفونی را نصب و سیستم بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماند‌های مزبور را راه اندازی کند.

جمشیدی تاکید کرد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد که تمامی پزشکان ذیربط نسبت به عقد قرار داد مدیریت پسماندهای عفونی مطب خود با شرکت مجری طرح جمع آوری، بی‌خطر سازی و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی اقدام کنند.


بیشتر بخوانید

نحوه جمع‌آوری و دفع پسماند عفونی مطب‌های بوشهر بررسی شد


او گفت:  شهرداری بوشهر نیز مکلف شد که در اسرع وقت با شرکت ذیربط نیز با مدت مشخص و معین دستگاه‌های بی‌خطرساز پسماندهای عفونی را نصب و سیستم بی خطر سازی و دفن بهداشتی پسماندهای مزبور را راه اندازی کند.

فرماندار بوشهر بیان کرد: نظام پزشکی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و مرکز بهداشت و درمان نیز موظفند بر حسن اجرای شرکت طرف قرار داد شهرداری بوشهر نظارت، و فرآیند بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی را با دقت رصد کنند، و با تشکیل کارگروهی این هماهنگی به‌ وجود آید و موضوعات مطرح شده به سرعت حل شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.