کاهش ۵۰ درصدی سفر‌ها به کلانشهر اصفهان در تعطیلات گذشته

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی سفر‌ها به کلانشهر اصفهان در تعطیلات گذشته نسبت به مدت زمان مشابه هفته قبل از آن خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌اله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان دیشب در نشست خبری مجازی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با آخرین مصوبات این ستاد اظهار کرد: از آن جایی که مراکز تفریحی و گردشگری و تفرجگاهی اصفهان همچنان عمدتاً تعطیل هستند و جایی را برای تفریح نداریم از هم‌وطنان خود تقاضا داریم که به استان اصفهان سفر نکنند چراکه هیچ‌گونه اقدامی برای اقامت در اصفهان وجود ندارد، از هم استانی‌های خود نیز درخواست داریم با توجه به اینکه همین امکانات در سایر استان‌ها نیز وجود ندارد از سفر به سایر استان‌ها خودداری کرده و در خانه بمانند تا قدمی در راستای کنترل شیوع بیماری باشد.


تصمیم‌گیری امتحانات دانش‌آموزان در شورای آموزش و پرورش


سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان افزود: پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی و تفریحی همانند هفته‌های قبل تعطیل بوده و پارک‌ها به صورت روشن خواهد بود تا حدی که امنیت پارک حفظ شود.

او در رابطه با امتحانات دانش‌آموزان نیز گفت: مقرر شد شورای آموزش و پرورش در همین هفته جلسه تشکیل داده و در رابطه با برگزاری حضوری یا غیرحضوری امتحانات تصمیم‌گیری کرده و مصوب کنند و مصوبه شورا مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا خواهد بود.

غلامی در رابطه با آلودگی هوا با توجه به ورود به فصل پاییز که قائدتاً شدت خواهد گرفت، مطرح کرد: توصیه شد بازرسی‌ها بیشتر شده و تعداد اکیپ‌های نظارتی هم بیشتر شود تا مردم و واحد‌های تولیدی و صنعتی بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان با اشاره به قرار داشتن در ماه ربیع‌الاول بیان کرد: مقرر شد با تشدید بازرسی‌ها به صورتی برخورد شود که کلیه دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغ شده برای رستوران‌ها بیشتر کنترل شود، قطعاً با واحد‌های متخلف برخورد خواهد شد و پلمب محل کار را به دنبال خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌کنیم این واحد‌ها خودشان رعایت ظرفیت حداکثر ۵۰ درصدی را با رعایت حدود ۲ متری در چیدمان داشته باشند.


او در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه گزارش کمیته بازرسی مقرر شد در سطح استان مهم‌ترین دستگاه‌هایی که بیشترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد واحد بهداشت حرفه‌ای را داشتند و کم‌ترین تعداد بستری را داشتند مورد تشویق قرار گیرند، بر اساس گزارش فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب‌آهن، گروه صنعتی انتخاب و گیتی پسند به لحاظ رعایت دقیق پروتکل‌ها مشمول تشویق قرار گرفتند.

غلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد دستگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی که کمترین درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بیشترین تعداد بستری و مبتلایان را داشتند شناسایی شوند و مورد توبیخ قرار گیرند، امید داریم این شیوه تشویق و تنبیه مقدمه‌ای جهت ایجاد واحد بهداشت حرفه‌ای در همه دستگاه‌ها باشد و رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها را داشته باشیم.
 

۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم اصفهان از وام اقشار آسیب‌پذیر


سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در ادامه ابراز کرد: پرداخت وامی را هم برای قشر‌های آسیب‌پذیر داشتیم که سهم استان اصفهان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با بهره ۱۲ درصد است، پیش از این محدودیت زمانی داشتیم، اما محدودیت زمانی برطرف شده و واحد‌هایی که دچار آسیب شدند با مراجعه به اداره صنعت، معدن تجارت یا اداره کار ثبت نام کرده و درخواست بدهند تا وام مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد با رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها توسط مردم بتوانیم آمار را کاهش دهیم، چراکه هیچ راهی جز همراهی بیشتر مردم برای کاهش شدت شیوع بیماری نداریم.

این هفته هم نماز جمعه برگزار نخواهد شد

غلامی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در رابطه با برگزاری نماز جمعه در استان و وضعیت مساجد توضیح داد: با توجه به اینکه همه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند بنابراین مشابه هفته‌های قبل برگزاری نماز جمعه را نخواهیم داشت، برگزاری نماز در مساجد طبق همان شیوه نامه قبلی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را داریم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با سؤال دیگری در رابطه با عدم امکان آموزش مجازی و حضوری برای بعضی از معلمان نیز عنوان کرد: در رابطه با آموزش و پرورش مصوبات قبلی پابرجاست یعنی با توافق والدین و دانش‌آموز حضوری یا غیرحضوری بودن ادامه دارد، اینکه تعدادی از مدارس یا آموزگاران امکان آموزش مجازی برایشان مقدور نیست باید پیگیری شود که در کدام مدارس است تا با آموزش و پرورش هماهنگ شده و نواقص برطرف شود، این موضوع در شورای آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 

دورکاری کارمندان با نظر مدیر دستگاه


او در رابطه با دورکاری کارمندان نیز اذعان کرد: مشابه هفته‌های قبل با نظر مدیر دستگاه با اولویت کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای یا بانوان باردار و همچنین با توجه به تعداد مراجعان برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد که دورکاری به صورت نوبتی یا هر تصمیم دیگری توسط مدیر دستگاه انجام شود.

غلامی در رابطه با باشگاه‌های ورزشی گفت: با توجه به اینکه باشگاه‌های ورزشی جزو گروه‌های کاری پرخطر بود قرار شد از هفته جاری با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌ها فعالیت خود را ادامه دهند که رعایت فاصله و ظرفیت‌ها در شیوه‌نامه درج شده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان ادامه داد: طبق گزارشی که امروز اعلام شد بیش از ۵۰ درصد روضه‌های خانگی داوطلبانه توسط خود متولیان برگزار نشد و از تعدادی که برگزار شد بیش از ۹۰ درصد رعایت دستورالعمل‌ها را داشتند، تعدادی هم بدون مجوز به برگزاری مراسم اقدام کردند که با آن‌ها برخورد خواهد شد؛ همچنین مقرر شد سازمان تبلیغات موارد تخلف را به بهداشت و درمان اعلام کرده و بهداشت و درمان هم بر حسب وظیفه قانونی به دادستانی اعلام کند و ادامه مسیر قضایی دنبال شود.

تشویق حضوری مردم کاشان به استفاده از ماسک

او با توجه به آمار بالای مرگ و میر در کاشان و تکمیل ظرفیت آی سیو‌ها بیان کرد: روز گذشته به اتفاق استاندار از کاشان بازدید داشتیم، در سطح شهر، معابر عمومی و بعضی از فروشگاه‌ها استفاده از ماسک که ابتدایی‌ترین کار برای مقابله با کرونا است ملاحظه نشد.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در ستاد مطرح و قرار شد یک سری عملیات میدانی را در سطح شهر کاشان و آران و بیدگل انجام دهند و شیوه تشویق حضوری و حتی زدن چادر در مکان‌های آموزش‌ها به مردم داده شود تا استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری در بین مردم انجام شود، این تأکید ستاد استانی به ستاد شهرستانی بود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، امید داریم فرماندار کاشان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از فردا عملیات میدانی را شروع کنند.


کاهش ۵۰ درصدی سفر‌ها به کلانشهر اصفهان در تعطیلات گذشته


سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه نتایج مقررات منع ورود مسافران به اصفهان نیز اظهار کرد: علیرغم ابلاغ دیرهنگام مصوبه منع ورود مسافران به ۵ استان که نیاز بود حداقل هفته قبل ابلاغ شود تا مقدمات لازم فراهم شود، اما به دلیل اعلام این موضوع به صورت سراسری بسیاری از سفر‌ها در مبدأ متوقف شد و برخی سفر‌ها به سمت کلانشهر اصفهان آمد که این‌ها هم بعضاً به سمت کمربندی‌ها و کنارگذر‌ها هدایت شدند.

او ادامه داد: ۵ ورودی اصلی به کلانشهر اصفهان مشابه فروردین ماه با محوریت نیروی انتظامی و همکاری همه دستگاه‌های نظامی و انتظامی و هلال احمر و راهداری کنترل شد، طبق آماری که در دست ماست کاهش ۵۰ درصدی سفر‌ها به کلانشهر اصفهان را نسبت به مدت زمان مشابه هفته قبل و ۱۹ درصد کاهش سفر‌های استانی را با توجه به ترددشمار‌های موجود در شبکه راهبری استان نسبت به ۳ روز مشابه هفته قبل داشتیم.

غلامی ضمن تشکر از مردم جهت همراهی برای اجرای این ابلاغیه عنوان کرد: البته تعدادی از سفر‌های کاری و سفر‌های بین شهرستانی ممنوعیت نداشت و قابل کنترل نبود.

رعایت استفاده از ماسک در کلانشهر اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در رابطه با مراکز گردشگری مطرح کرد: به جز پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی که باز هم تعطیل هستند سایر مراکز گردشگری به خصوص مراکز تاریخی با رعایت پروتکل‌ها فعال هستند و ممنوعیت و محدودیت برداشته شده است.

او در رابطه با اجباری شدن استفاده از ماسک در استان ابراز کرد: در جلسه ستاد موضوع مطرح شده است، اما با توجه به اینکه کلانشهر اصفهان رعایت خوبی در استفاده از ماسک دارد و سایر شهرستان‌ها هم رعایت می‌کنند، باز توصیه به استفاده از ماسک است.

غلامی اضافه کرد:، اما اگر شرایط به بالای ۸۰ درصد نرود استفاده اجباری همراه جرائمی که برای کلانشهر تهران بوده را برای اصفهان هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.