رئیس سازمان محیط زیست خبر داد؛

مشاهده ۲۰ قلاده یوز جدید در پارک ملی توران

کلانتری با اشاره به گذشت ۶ ماه از انتقال یوزپلنگ‌ها از پارک پردیسان تهران به پارک ملی توران استان سمنان گفت: از زمان انتقال ۲۰ قلاده یوز جدید در اطراف آنان مشاهده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در بازدید از پارک ملی توران در شهرستان شاهرود گفت: انتقال سه یوزپلنگ در اسارت در پارک پردیسان تهران به زادگاهشان در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود استان سمنان اقدامی ارزشمند است که احتمال زادآوری به طور طبیعی این گونه ارزشمند در خطر انقراض را مهیا کرد.

او افزود: وضعیت جسمانی، فیزیکی و میزان فعالیت و تحرک یوزپلنگ‌های انتقال یافته به پارک ملی توران رضایت‌بخش است و انتظار می‌رود احتمال زادآوری به طور طبیعی در این گونه ارزشمند با انتقال به زادگاهشان افزایش یابد.

کلانتری با اشاره به گذشت ۶ ماه از انتقال یوزپلنگ‌ها از پارک پردیسان تهران به پارک ملی توران در شرق استان سمنان، ادامه داد: از زمان انتقال یوزپلنگ‌ها به توران، ۲۰ قلاده یوز جدید در اطراف آنان مشاهده شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در زمان حاضر تمام مراتع محدوده پارک ملی توران از حضور دام تخلیه شدند و این اقدام ارزشمند است ولی باید تلاش شود مراتع باقیمانده محدوده امن نیز از حضور دام تخلیه شوند.

عیسی کلانتری اظهار داشت: تامین آب برای حیات وحش و یوزپلنگ‌ها مهمترین دغدغه‌ است و انتظار می‌رود تا پایان امسال برنامه‌ریزی‌ها اجرایی شود تا با تامین نیازهای اولیه شاهد افزایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست فردا نیز از دیگر مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.