اجرای پویش ملی پیشگیری از پوکی استخوان در خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پویش ملی پیشگیری از پوکی استخوان در خراسان شمالی برای افزایش میزان آگاهی عموم مردم به ویژه بانوان بالای ۵۰ سال اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان، پویش ملی پیشگیری از پوکی استخوان از ۲۹ مهر تا ۶ آبان در نظر گرفته شده چرا که این بیماری از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است و شکستگی ناشی از آن از هر۳ زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

دلشاد با اشاره به شعار «مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع» که امسال نامگذاری شده است، گفت: هدف از نامگذاری این شعار، ترویج موضوع اهمیت تشخیص زودهنگام پوکی استخوان در پیشگیری از عوارض این بیماری است.

او عنوان کرد: گروه مدیریت بیماری‌های غیر واگیر با همکاری سایر گروه‌های فنی در معاونت بهداشتی و دانشگاه در نظر دارد پویش ملی پیشگیری از پوکی استخوان را در سطح استان برای افزایش میزان آگاهی عموم مردم به ویژه بانوان بالای ۵۰ سال اجرایی کند.


بیشتر بخوانید


دلشاد افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده در کشور از نظر همه گیری بیماری کرونا، آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و فضا‌های مجازی در دستور کار قرار گرفته و همچنین آموزش‌های فردی و گروهی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سفیران سلامت و عموم مردم و به خصوص گروه‌های در معرض خطر انجام خواهد شد.

او  عنوان کرد: گروه مدیریت بیماری‌های غیر واگیر استان با انتشار کتابچه، پمفلت، بروشور، پوستر در فضا‌های مجازی و در اختیار قراردادن این مطالب مورد تایید سعی در افزایش میزان آگاهی مردم دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: امیدواریم این پویش ملی، گام موثری در افزایش میزان آگاهی عموم مردم ایجاد کند و در این راستا از تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بویژه رسانه صدا وسیما خواستاریم که ما را یاری کرده تا بتوانیم بیشترین اثر را در پیشگیری و کنترل این بیماری داشته باشیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.