۱۹ عنوان کتاب در مهاباد منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: امسال ۱۹ کتاب جدید از ۱۳ پژوهشگر و نویسنده در این شهرستان چاپ و منتشر شده است.

سیامند جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بر اساس آمار خانه کتاب از ابتدای سال جاری ۱۹ عنوان کتاب توسط چهار ناشر فعال مهاباد منتشر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱.۵ برابری داشته است.

جوانبخت با بیان اینکه ۸۰ درصد موضوع کتاب‌های ادبیات است، افزود: بخش عمده کتاب‌ها را موضوع‌های رمان، شعر، تحقیقات ادبی، تاریخی و فلسفه تشکیل می‌دهند که پس از چاپ وارد بازار فروش شده‌‍اند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط مقابله با کرونا تمام کتاب‌های چاپ شده به صورت مجازی و از طریق رسانه‌ها رونمایی شده و برای حفظ سلامت شهروندان هیچ برنامه فرهنگی در سال جاری برگزار نشده است.

شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است؛ این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

سرانه فضای مطالعه در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان ۱۲ درصد استاندارد جهانی برآورد می‌شود؛ سرانه کتاب در این شهرستان نیز ۲۸ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر است که این مقدار ۱۴ نسخه کمتر از میانگین استانی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.