افزون‌بر هشت هزار توفان زده منطقه سیستان امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و ۵۸۱ آسیب دیده ناشی از توفان در منطقه سیستان در ۶ ماه اول امسال توسط نیروهای این جمعیت امدادرسانی شدند.

علیرضا میربهادالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده بادهایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان میآورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

او  ادامه داد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در منطقه سیستان همزمان با بروز توفان به آماده باش درآمده به طوریکه در این مدت یکهزار و ۴۵۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۳۱۵ بسته غذایی یک ماهه و چادر امدادی، موکت، پتو و برنج توسط نیروهای این جمعیت بین مرد آسیب دیده از این پدیده طبیعی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از وقوع ۲۱۰ مورد حادثه در ۶ ماهه نخست در سطح استان خبر داد و افزود: ۱۰۳ مورد این حوادث این مدت جاده‌ای، ۴۰ مورد سیل و آبگرفتگی، ۱۶ مورد دریایی، ۱۵ مورد کوهستان و بقیه موارد مربوط به زلزله، آتش سوزی و طوفان شن بوده است.

او اظهارداشت: ۱۹ هزار و ۸۱۲ نفر در حوادث این مدت سیستان و بلوچستان آسیب دیدند که بیشترین به سیل و توفان اختصاص دارد.

میربهاءالدین افزود: خدمات امدادی این مدت توسط۲ هزار و ۱۵۷ نیروی عملیاتی در قالب ۴۸۱ تیم امداد و نجات به همراه ۱۳۱ دستگاه آمبولانس، ۸۷ خودرو کمک دار، ۱۶۶ خودرو کمک دار سبک انجام شده است.

او  ادامه داد: در این مدت یکهزار و ۷۴۴ آسیب دیده در چادرهای هلال احمر سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از ۵۰ درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار