وزیر دفاع تایوان:

تایوان به دنبال رقابت تسلیحاتی با چین نیست

وزیر دفاع تایوان امروز با تایید خرید تسلیحات نظامی از آمریکا گفت این اقدامات برای رقابت تسلیحاتی با پکن نیست.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع تایوان روز پنج شنبه اظهارداشت تایوان قصد ندارد با چین وارد رقابت تسلیحاتی شود، اما به داشتن توانمندی جنگی قابل قبول نیاز دارد.

اظهارات «ین دی فا» پس از آن مطرح شد که آمریکا فروش ۱.۸ میلیارد دلاری سلاح را به این جزیره مورد ادعای چین تصویب کرد.

پکن فشار‌های خود را از جمله از طریق پرواز جنگنده هایش در سراسر خط میانی تنگه تایوان که معمولا یک مرز غیررسمی قلمداد می‌شود، بر تایوان که به شکل دموکراتیک اداره می‌گردد، افزایش داده است تا این جزیره حاکمیت چین را بپذیرد.

جدیدترین قرارداد فروش سلاح آمریکا به تایوان شامل سنسورها، موشک‌ها و توپخانه می‌شود. انتظار می‌رود برای فروش پهپاد‌های ساخت جنرال اتومیکس و موشک‌های ضدکشتی هارپون ساخت شرکت بوئینگ مجوز لازم از طرف کنگره دریافت شود. این موشک‌ها با این هدف ساخته شده اند که به عنوان موشک‌های کروز در دفاع ساحلی استفاده شوند.

وزیر دفاع تایوان در گفتگو با خبرنگاران از آمریکا تشکر کرد و گفت: این فروش سلاح با هدف کمک به تایوان برای بهبود توانمندی‌های دفاعی جهت مقابله با "تهدید دشمن و شرایط جدید" است.

وی افزود: " این افزایش توانمندی شامل قابلیت جنگی قابل اتکا و نیز توانایی‌های مربوط به جنگ نامتقارن است تا عزم ما برای دفاع از خود تقویت شود. "

او گفت: " این امر نشان دهنده اهمیتی است که آمریکا برای امنیت منطقه اقیانوس هند و آرام و نیز تنگه تایوان قائل است. ما تلاش خواهیم کرد مشارکت امنیتی خود را با آمریکا تقویت کنیم. "

احتمال می‌رود چین همانند قبل فروش جدید سلاح را محکوم کند، اما ین گفت آن‌ها به دنبال رویارویی نیستند.

وی تصریح کرد: ""ما با چینی‌های کمونیست در یک مسابقه تسلیحاتی شرکت نخواهیم کرد. ما تجهیزاتی را که لازم داریم مطابق با مفهوم راهبردی بازدارندگی قوی و دفاع از موقعیت و نیاز‌های دفاعی مان تهیه خواهیم کرد. "

تسای اینگ ون، رئیس اجرایی جزیره تایوان مدرن سازی دفاعی این کشور را برای مواجه با تهدید‌های روزافزون چینی ها، به ویژه در حوزه توانمندی "جنگ نامتقارن" در اولویت قرار داده است.

واشنگتن، همانند اکثر کشورها، با تایوان رابطه دیپلماتیک رسمی ندارد، اما یکی از قدرتمندترین حامیان جهانی تایوان است، تایوان را برای مدرن سازی ارتشش به این منظور که حمله چین به آن دشوارتر شود، ترغیب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار