کشف اهداف پروازی توسط رادار‌های قدیر، مراقب و بشیر

رادار‌های آرایه‌فازی قدیر، مراقب و بشیر در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ اهداف مختلف بر فراز منطقه عمومی رزمایش را با موفقیت کشف و شناسایی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در اجرای مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت، رادار‌های قدیر، مراقب و بشیر نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه، اهداف پروازی بر فراز منطقه عمومی رزمایش شامل جنگنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه که از پایگاه‌های مختلف به پرواز درآمده بودند را با موفقیت کشف و شناسایی کردند و اطلاعات اهداف پروازی کشف شده را در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار دادند.
 
سامانه راداری کاملا بومی قدیر توسط متخصصان، دانشمندان و جوانان نیروی هوافضای جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ساخته شده و دارای فناوری پیچیده است که این تکنولوژی در اختیار تعداد محدودی از کشور‌ها قرار دارد.
 
این رادار که در تراز رادار‌های برد بلند بوده و جمهوری اسلامی ایران را وارد باشگاه رادار‌های برد بلند کرده است و قابلیت کشف اهداف در سطح پایین، موشک‌های بالستیک و ارتفاع بلند را دارد.
 
سامانه راداری بومی آرایه‌فازی مراقب نیز که توسط متخصصان و دانشمندان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش تولید شده است، به صورت سه بعدی قابلیت شناسایی ۳۰۰ هدف را به صورت همزمان و در برد ۴۰۰ کیلومتر دارد.
 
همچنین سامانه راداری بومی آرایه‌فازی سه بعدی بشیر نیروی هوافضای سپاه نیز قابلیت کشف اهداف پروازی، متخاصم و پنهانکار را در برد ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۳۰ کیلومتر دارد، همچنین این رادار دارای قابلیت کشف، رهگیری و تفکیک موشک کروز است.
 
انتهای پیام / گ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار