آبرسانی سیار به حاشیه نشینان چابهار آغاز شد

آبرسانی سیار به حاشیه‌نشینان چابهار برای اولین بار از امروز با همت و پیگیری استانداری سیستان و بلوچستان، فرمانداری و نماینده حوزه انتخابیه توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، هنرکار مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه مناطق وسیع حاشیه‌نشین چابهار فاقد حتی یک متر لوله‌گذاری آب و فاضلاب هستند، اظهارداشت: در قالب طرح آبرسانی  تحت عنوان «جهاد آبرسانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» ۱۲ تانکر سیار روزانه حداقل چهار مرحله به طور رایگان به مردم مناطق حاشیه‌نشین کمب، کمب للو، کمب مراد آباد، بل سر، میر آباد، مراد آباد، هوت آباد، عثمان آباد، رمین، جنگلوک و نوک آباد آبرسانی سیار می‌کنند.

او بیان کرد: پیش از این مردم مستضعف ساکن در این مناطق آب را از تانکر‌های شخصی خریداری می‌کردند که با توجه به شرایط بد معیشتی آنان هزینه‌های سنگینی بر خانوار‌ها تحمیل می‌شد.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سفر اخیر رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به جنوب این استان و بازدید از حاشیه شهر چابهار مصوبات خوبی برای کمک به حاشیه‌نشینان در پی داشت.

او ادامه داد: از جمله این مصوبات ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و مدرسه برای نقاط حاشیه‌نشین و فاقد زیرساخت در چابهار بود که مقدمات آن انجام شده و در حال جانمایی و تهیه نقشه برای آغاز عملیات اجرایی است.

هنرکار از دیگر مصوبات سفر رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را به جنوب سیستان و بلوچستان آبرسانی سیار با تانکر به مردم مناطق یازده‌گانه حاشیه‌نشین چابهار عوان کرد.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز با اشاره به اینکه بیش‌از ۷۰ هزار نفر در حاشیه این شهر بدون امکانات اولیه برق، آب، بهداشت، مدرسه سکونت دارند، گفت: از اینکه آبرسانی سیار بعد از چند دهه آغاز شده قابل تقدیر است.

رحمدل بامری افزود: در شهر چابهار آب جیره بندی است و در روستا‌ها برای هر نفر روزانه ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود که نیاز است با شیرین سازی آب دریا و تکمیل طرح‌های آبرسانی آب شبانه‌روزی مردم تامین شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار