بازسازی بیرینگ‌های برج خنک کن نیروگاه رامین اهواز/ متخصصان بومی دست به کار شدند

سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز گفت: بازسازی بیرینگ‌های برج خنک کن این نیروگاه برای نخستین بار به دست متخصصان بومی انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سامان علی محمدی سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز گفت: متخصصان نیروگاه رامین توانستند برای اولین بار بیرینگ‌های کف گرد الکتروموتور برج‌های خنک کن این مجموعه صنعتی را بازسازی کنند.

او افزود: پیش از این بازسازی بیرینگ‌های کف گرد به دست شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت و این روند که بیش از یکسال به طول می‌انجامید ضمن تحمیل هزینه‌های هنگفت اثرات منفی بر روند تولید پایدار انرژی برق در نیروگاه وارد می‌کرد.

علی محمدی اظهار داشت: با تکیه بر همت و تلاش همکاران متخصص نیروگاه توانستیم این بیرینگ‌ها با شماره ۲۹۳۴۴ با سه نوع طراحی قفسه E,M و EM ساخت دو کمپانی FAG و SKF کشور‌های آلمان و سوئد را با امکانات داخلی و کمترین هزینه ممکن بازسازی کنیم.

سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵ بیرینگ کف گرد مربوط به الکتروموتور‌های برج‌های خنک کن را بازسازی نمودیم و این توانمندی را در بازسازی سطوح بالاتر انواع بیرینگ‌ها بکار خواهیم گرفت.

او با بیان اینکه این بازسازی، حاصل همکاری مشترک متخصصین بخش‌های مکانیک بویلر، ایرهیتر و تجیهزات جانبی، الکتریک فشار قوی و کارگاه تراشکاری در نیروگاه رامین بوده است، ادامه داد: برآورد تقریبی قیمت خرید هر کدام از این بیرینگ‌ها ۴۰ میلیون تومان بوده و باعث صرفه جویی ۲۰۰ میلیون تومان در هزینه‌های نیروگاه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.