بسته حمایتی سازمان استاندارد برای تسهیل ورود و خروج کالا در مبادی مرزی

مدیر کل استاندارد استان  کرمانشاه گفت: تسهیلاتی برای واحد‌های تولیدی دارنده جایزه ملی کیفیت و یا دریافت کننده تقدیرنامه برای واردات مواد اولیه و تجهیزات حد واسط مورد نیاز آن‌ها در  بسته حمایتی پیش بینی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر کل استاندارد استان  کرمانشاه با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد کرمانشاه بر اساس وظیفه سازمانی خود بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد، گفت:برای حمایت از واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز کارخانجات صنعتی، سازمان ملی استاندارد ایران بسته حمایتی خود را از سال ۹۷ اجرایی کرده است.

محمودرضا نیازی افزود: در یکسال گذشته کالا‌هایی مانند کمپرسور، روغن خنک کننده، ترموکوپل، قطعات راکتور پتروشیمی، شیلنگ نسوز، فنر بشقابی  که مورد نیاز خط تولید واحد‌های صنعتی هستند، و مواد اولیه کارنجات از جمله ریشه شیرین بیان، وکیوم باتوم تحت عنوان بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد با اظهارنامه وارداتی توسط این اداره کل ارزیابی ترخیص شده است.

او یادآور شد: این بسته حمایتی با تاکید بر قابلیت ردیابی و به منظور حصول اطمینان از اصالت، ایمنی و سلامت کالا‌های وارداتی تهیه تنظیم شده است و تاکید آن بر ثبت مشخصات کالا‌های وارداتی (مواد اولیه و حد واسط) و مبتنی بر سوابق مثبته کیفی است.


او افزود: با بهره گیری از این بسته حمایتی ضمن تسریع و تسهیل در ورود مواد اولیه و حد واسط واحد‌های تولیدی داخلی دارای مجوز، فرآیند ثبت این اقلام صنعتی به ادارات کل استاندارد استان‌ها تفویض شده است.

نیازی ادامه داد: همچنین تسهیلاتی برای واحد‌های تولیدی دارنده جایزه ملی کیفیت و یا دریافت کننده تقدیرنامه در روز جهانی استاندارد یا روز صادرات برای واردات مواد اولیه و تجهیزات حد واسط مورد نیاز آن‌ها در  بسته حمایتی پیش بینی شده است.

دبیر شورای استاندارد استان در پایان افزود: فهرست مواد اولیه و حدواسط واردات مورد نیاز سالیانه واحد‌های تولیدی، ابتدا در سر برگ واحد‌های تولیدی درج می‌ شود و همچنین تعهد انطباق موارد وارداتی مذکور با استاندارد‌های ذیربط با امضا مدیر عامل و مدیر کنترل کیفیت واحد صنعتی به تایید دستگاه صادر کننده مجوز فعالیت‌ها در استان رسانیده می‌شود و در نهایت ثبت مواد اولیه و حد واسط توسط اداره کل استاندارد استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.