رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

استفاده از کلاه ایمنی به منزله خود ایمنی و قانونمداری در راکبان موتور سیکلت است

سرهنگ ابوالفضل کهزادی گفت : راکبان باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله‌ی نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخش بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنند.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ از برگزاری رزمایش موتورسواران قانون‌مند به مناسبت هفته با همکاری هیات اتومبیل رانی و موتورسواری در شهر ایلام خبر داد و گفت : موتورسیکلت، وسیله‌ای است که در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و راکبان باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله‌ی نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخش بخصوص کلاه ایمنی مجهز کنند.

او اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات از سوی موتور سواران نشانه تفکر خود ایمنی آنهاست و پلیس راهنمایی و رانندگی در نظر دارد در طول سال راکبان موتورسیکلت‌هایی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و پایبند به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند مورد تشویق قرار دهد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی بیان کرد: فرهنگ سازی در جامعه و استفاده صحیح از وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت یکی از مهمترین موارد کاهش تصادفات در کشور است و ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدید کننده جان موتورسیکلت سواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

او خاطر نشان کرد: در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت و ترغیب موتورسیکلت سواران به رعایت قوانین و مقررات و همچنین نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین و سرنشینان اقدام به اهدا کلاه ایمنی به راکبان قانونمند می‌نماید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ادامه به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس در راستای کاهش تصادفات موتورسیکلت اشاره کرد و تصریح کرد: در همین راستا اقدامات آموزشی زیادی در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تکثیر بروشور، پخش فیلم‌های آموزشی اهداء جوایز به موتور سواران، برگزاری کلاس‌های آموزشی، مانور شهری موتور سیکلت سواران قانونمند و ... انجام شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.