هشدار شیوخ عشایر نینوا در خصوص پروژه تجزیه عراق

یک عضو شیوخ عشایر نینوا در خصوص پروژه آمریکایی تجزیه عراق هشدار داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک عضو «شورای شیوخ عشایر استان نینوا» درباره پروژه آمریکایی ایجاد «اقلیمی سنی نشین» هشدار داد و آن را در راستای پروزه نهایی تجزیه عراق دانست.

«احمد الحدیدی» عضو شورای شیوخ عشایر نینوا اعلام کرد عشایر پروژه اقلیم سنی را که برخی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی خواهان آن هستند، رد کرده و نمی‌پذیرند.

الحدیدی به پایگاه خبری المعلومه گفت: عشایر پروژه‌های سیاسی وارداتی را که هدف از آن تضعیف و تقسیم کشور براساس نقشه‌های بین‌المللی است، رد می‌کنند.

او در ادامه افزود: شرم‌آور است که از ضعف اداری و سیاسی کنونی کشور بهره‌برداری شده و پروژه اقلیم اعلام شود که مقدمه‌ای برای پروژه‌های بین‌المللی با هدف تجریه و تقسیم عراق خواهد بود.

الحدیدی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بهانه شکست و ناکامی در مدیریت کشور گرفته شود که باید گفت که احزاب سنی هم با قدرت در اداره کشور از سال ۲۰۰۳ میلادی سهیم بوده و مسئولیت‌های بزرگی را ایفا کرده اند؛ از این رو خودشان به نوعی شریک اساسی در این شکست و ناکامی هستند.

گفتنی است پیشتر یک منبع فاش کرده بود که نشست‌ها و کنفرانس‌هایی زیر نظر آمریکا در استان اربیل در شمال عراق برای تشویق همگان به منظور قبول تشکیل یک اقلیم سنی برگزار شده است.

این منبع تصریح کرده بود: تعدادی از شیوخ استان «الانبار» در این نشست‌ها و کنفرانس‌ها در استان اربیل و زیر نظر آمریکایی‌ها برای تبلیغ طرح تشکیل اقلیم سنی شرکت کرده‌اند. آمریکا بر این طرح در استان الانبار در غرب عراق برای تقسیم این کشور نظارت می‌کند.

این منبع همچنین گفته بود: برخی از شیوخ شرکت کننده در نشست‌های یاد شده با این رویکرد مخالفت کرده و آن را توطئه آمریکا برای تقسیم عراق به منظور دستیابی به اهدافی دانسته‌اند که مردم عراق به خوبی از آن آگاهند و با تقسیم کشورشان تحت هر عنوانی مخالف هستند.

به گفته این منبع، این نشست و کنفرانس‌ها در قالب سازمان‌های بشردوستانه وابسته به آمریکا تحت عنوان "وحدت ملت" برگزار می‌شود؛ اما در واقع هدف از آن تقسیم عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
نقشه کشورها را خودم با تدبیر ... و ... و مصلحت ... در جهان بعدا تغییر می دهم .دجال
آخرین اخبار