عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش و جوانان:

لایحه نظام‌مند جامع ورزش کشور تدوین می‌شود

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش و جوانان گفت: لایحه نظام‌مند جامع ورزش کشور در دو بُعد همگانی و حرفه‌ای به‌زودی تدوین خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد راستینه عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش و جوانان و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در نشست با معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نظارت قوه مقننه بر فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: لایحه نظام‌مند جامع ورزش کشور در دو بُعد همگانی و حرفه‌ای به‌زودی تدوین خواهد شد.

او افزود: مجلس یازدهم به‌دنبال ضعیف کردن ارکان دولت نیست و برای به ثمر رسیدن طرح‌های دولت در سال پایانی فعالیت آن، به‌طور جدی کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


راستینه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی برای تصویب لایحه جامع باشگاه‌داری آمادگی لازم را دارد تا بتوان ورزش کشور را متحول کرد.

او ادامه داد: سرانه ورزشی چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین‌های کشوری پایین و حمایت‌ها از ورزش این استان بسیار کم است و برای پیشرفت و توسعه در حوزه‌های مخلتف به خصوص بخش ورزش، نیاز به افق و چشم‌انداز درست و صحیح داریم.

راستینه گفت: در تمامی کشور‌های دنیا دو منطقه شامل تمرین اردوبام‌ها و مسابقه وجود دارد و باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های اردوبام چهارمحال و بختیاری در حوزه ورزش شود.

او افزود: با توجه به ارتفاع بالا و آب و هوای مناسب چهارمحال و بختیاری، ضرورت دارد تا این استان به‌عنوان اردوبام ورزشی کشور مورد توجه جدی وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد و در این راستا وزارت ورزش و جوانان برای تهیه بسته سرمایه‌گذاری اردوبام ایران در استان اقدام کند.

راستینه اضافه کرد: انتظار می‌رود طرح‌های ناتمام چهارمحال و بختیاری در حوزه ورزش و جوانان مانند خوابگاه ورزشکاران که عملیات اجرایی آن‌ها از سال‌های قبل شروع شده با تخصیص اعتبار لازم، تعیین تکلیف شود.

او ادامه داد: متاسفانه ظرفیت‌های اسپانسری ورزشی در چهارمحال و بختیاری نابود است و حمایت مالی از سوی صنایع بزرگ و سایر حامیان مالی این حوزه وجود ندارد به‌همین علت بسیاری جوانان فرصت رشد در حوزه ورزش را ندارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار