استفاده از هوش مصنوعی برای واضح کردن ویدئو‌ها

شرکت ادوبی با کمک هوش مصنوعی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا ویدئو‌های تار را واضح و شفاف کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر مواقع به دلایلی مانند لرزش دوربین و نور ضعیف، فیلم‌هایی که با تلفن همراه، دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه گرفته می‌شوند ممکن است تار باشند. بدتر اینکه، واضح کردن عکس یا فیلم پس از گرفته شدن دشوار است، و بیشتر اوقات، نتایج عالی به نظر نمی‌رسند. با این حال، شرکت ادوب ادعا می‌کند که ممکن است راه حلی برای وضوح عکس‌ها و فیلم‌های تار با کمک هوش مصنوعی داشته باشد.

این شرکت، در کنفرانس Max ۲۰۲۰، یک ویژگی آزمایشی به نام Sharp Shots را نشان می‌دهد که توسط هوش مصنوعی Sensei خود ساخته شده است. در فیلم‌هایی که Adobe در یوتیوب به اشتراک گذاشته است می‌توان مشاهده کرد که تفاوت واضحی در وضوح تصویر وجود دارد. این موضوع در نمونه نهایی بسیار مشهود است. این شرکت از یادگیری ماشینی برای از بین بردن هر فریم تار از یک فیلم صحبت می‌کند. از این ویژگی می‌توان برای تصحیح ویدئو‌هایی که در حرکت گرفته شده یا افق و عمودی هستند استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


گفتنی است که شرکت‌های دیگر با هوش مصنوعی وعده‌های زیادی می‌دهند و نتیجه‌ای ندارد. گوگل در یکی از معروف‌ترین نمایش‌های خود، ویژگی Photos را که روی آن کار می‌کرد به نمایش گذاشت تا بتوان اشیا را با کمک آن از تصاویر حذف کرد. این شرکت هرگز این ویژگی را عرضه نکرد.

گفته شده ممکن است این ویژگی هوش مصنوعی در آینده به برخی نرم افزار‌های شرکت ادوب اضافه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار