کمیته قضایی سنای آمریکا گزینه پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی را تایید کرد

کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور را برای پست قاضی دیوان عالی تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته قضایی سنای آمریکا به اتفاق آرا عضویت امی بارت، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ را در دادگاه عالی این کشور تایید کرد.

این در حالیست که تایید نهایی او به عهده مجلس سنا خواهد بود. مجلس سنا قرار است رأی‌گیری نهایی در این خصوص را روز بیست و ششم اکتبر برگزار کند. 

روث گینسبورگ، مسن‌ترین قاضی این دیوان پس از ۲۷ سال تصدی این سمت در ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده درگذشت.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. دیوان عالی آمریکا ۸ قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هر یک از این ۹ نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس‌جمهور منصوب می‌شود، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر در صورت وجود ابهام در نتیجه انتخابات، تصمیم نهایی بر عهده این دیوان خواهد بود. تصمیمی که سرنوشت مردم آمریکا را می‌تواند برای چند دهه تحت تاثیر قرار دهد.

مرگ قاضی گینسبورگ کفه ترازو را به نفع محافظه‌کاران آمریکا سنگین کرد و این فرصت را در سنای این کشور در اختیار آن‌ها گذاشت تا بتوانند از میان قضات محافظه‌کار، جانشینی هم‌عقیده با خود را برای این کرسی برگزینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار