رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامهرمز خبر داد:

اجرای طرح "یارانه دستمزد" برای کارفرمایان و کارجویان رامهرمز

حبیبی گفت: طرح تشویقی و حمایتی "یارانه دستمزد" برای کارفرمایان و کارجویان فعال در شهرستان رامهرمز اجرا می‌شود.

رضا حبیبی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طرح تشویقی و حمایتی تحت عنوان "یارانه دستمزد" برای کارفرمایان و کارجویان با هدف توسعه اشتغال در بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط مناطق غیربرخوردار اجرا می‌شود.

او بهره‌مند شدن از ظرفیت‌های دانش آموختگان دانشگاهی در شرایط بحران اقتصادی را از دیگر اهداف اجرای طرح "یارانه دستمزد" از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: این طرح یک نوع ابزار تشویقی است که در قالب آن، به صورت ماهانه ۳۰ درصد از دستمزد نیروی کار، به کارفرما پرداخت می‌گردد.

حبیبی با بیان اینکه کارفرما نیز متعهد به بیمه کردن نیروی جذب شده جدید می‌شود، اظهار داشت: بر اساس طرح "یارانه دستمزد"، به کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که نیروی کار جدید و عمدتاً فارغ التحصیلان دانشگاهی که شغل اولی هستند را جذب کنند ۳۰ درصد حداقل دستمزد به عنوان یارانه دستمزد به مدت ۱۲ ماه پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامهرمز با اشاره اینکه هر کارفرما تا ۵۰ درصد نیرو‌های بیمه شده فعلی خود می‌تواند در این طرح جذب نیرو داشته باشد، تصریح کرد: اعتبار طرح مذکور از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.