عراق: آمریکا مانع خرید پدافند هوایی روسیه شد

نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق اعلام کرد که آمریکا اجازه نداد بغداد سامانه پدافندی هوایی «اس-۴۰۰» و «اس-۳۰۰» روس را خریداری کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العهد، «محمد البداوی» نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق از اقدامات جدید آمریکا علیه بغداد خبر داد.

او اعلام کرد: آمریکا با خرید سامانه پدافندی هوایی «اس-۴۰۰» و «اس-۳۰۰» روس از سوی بغداد مخالفت کرد.

البلداوی گفت: قرار بود عراق با روسیه برای خرید این سامانه‌ها قرارداد ببندد، ولی طرف‌های آمریکایی با این مسئله مخالفت کردند.

این نماینده عراقی بر این باور است که آمریکا صراحتا مخالف این است که عراق، سامانه پدافندی هوایی پیشرفته داشته باشد.

او گفت: آمریکا که مانع اصلی خرید این سامانه‌های پدافندی است، هیچ جایگزینی برای آن معرفی نکرده است.

نماینده فراکسیون صادقون در پایان تصریح کرد: وزیر دفاع عراق با چند کشور برای خرید سلاح و تجهیزات قرارداد بسته، ولی هنوز در زمینه پدافند هوایی به قراردادی دست نیافته‌ایم.

از سوی دیگر، یک منبع دولتی از افزایش دیوار حفاظتی پایگاه هوایی عین الاسد عراق که نیرو‌های آمریکایی در آن حضور دارند، خبر داد.

این منبع اعلام کرد: خودرو‌های آمریکایی که حامل دیوار‌های بتنی بزرگ و مرتفع بودند به پایگاه عین الاسد در منطقه البغدادی در استان الانبار وارد شدند تا ساختمان این پایگاه را از همه سو ایمن سازی کنند و با وجود سیستم‌های نظارتی برای حفاظت از این پایگاه، این نخستین اقدام برای مقاوم سازی پایگاه است.

منبع مذکور افزود: ورود این دیوار‌های بتنی همزمان با عملیات توسعه ساختمان پایگاه از سوی نیرو‌های آمریکایی است و بخشی از اقدامات پیشگیرانه واشنگتن با اهداف امنیتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار