امحای پسماندهای ویژه کشاورزی کشت و صنعت امام خمینی(ره) شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از امحای ٣ تن از پسماندهای ویژه کشاورزی مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) خبر داد.

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پسماند‌های ویژه کشاورزی مربوط به شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) با نظارت کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان امحا شدند.

او افزود: پسماندهای ویژه کشاورزی شامل ٢ هزار و ٨٠٠ کیلوگرم ظروف خالی سموم سنواتی و ۵٠٠ کیلوگرم استات سرب پس از اخذ مجوز زیست محیطی با نظارت کامل این اداره به یکی از شرکت‌های فعال و دارای مجوز انتقال داده شد.

نجاتی بیان داشت: روش معدوم سازی و امحای این دسته از پسماند‌ها به دلیل خطرناک بودن با استفاده از زباله سوز‌های مخصوص و استاندارد صورت گرفته و به دلیل تماس این ظروف با سموم و خطرات بالقوه‌ای که می‌توانند با خود به همراه داشته باشند اجازه بازیافت نخواهند داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهریور امسال نیز با اخذ مجوز حدود ۷ تن از پسماند‌های ویژه کشاورزی در شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) به همین روش امحا شد و انتظار داریم همه واحد‌های کشاورزی، تولیدی و صنعتی نیز ضمن ارائه اطلاعات پسماند‌های تولیدی خود در سامانه جامع محیط زیست، نسبت به مدیریت صحیح و اصولی پسماند‌های ویژه خود و اخذ مجوز‌های لازم اقدام کرده و همه فعالیت‌های خود در این زمینه در سامانه ثبت و گزارش نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.