زوایای پنهان جوسازی رسانه‌های معاند درباره قضیه آرد/ بازی ضد انقلاب با نان مردم

بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب کمبود آرد را عامل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها عنوان کرده و مدعی شدند این کمبود‌ها ناشی از قاچاق آرد و انتقال آن به سوریه، عراق و ارمنستان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مرکز مقابله با شایعات سایبری، طی گزارشی اعلام کرد در روز‌های اخیر رسانه‌های ضدانقلاب و کانال‌ها و صفحات مجازی معاند، اقدام به انتشار مطالبی در مورد کمبود نان در کشور و موج‌سازی در این خصوص کردند.

بر همین اساس بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب کمبود آرد را عامل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها عنوان کرده و مدعی شدند این کمبود‌ها ناشی از قاچاق آرد توسط سپاه و انتقال آن به سوریه، عراق و ارمنستان است.

با بررسی‌ها انجام‌شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، این موضوع یک جوسازی رسانه‌ای بوده و مسائلی مانند کمبود آرد که از سوی رسانه‌های معاند به هیچ وجه صحت ندارد. اما واقعیت ماجرا چیست؟

بررسی موج‌سازی رسانه‌ای ضدانقلاب با مسئله آرد/ بازی ضدانقلاب با نان مردمبررسی موج‌سازی رسانه‌ای ضدانقلاب با مسئله آرد/ بازی ضدانقلاب با نان مردم

بررسی موج‌سازی رسانه‌ای ضدانقلاب با مسئله آرد/ بازی ضدانقلاب با نان مردم

تاخیر در تحویل آرد به نانوایی‌ها

بنابر اظهارات بیژن نوروزمقدم، رییس اتحادیه نان سنتی، کمبود آرد در کشور وجود ندارد و فقط تغییر نرخ کرایه حمل‌و‌نقل آرد از کارخانه‌ها به نانوایی‌ها منجر به تاخیر در تحویل آرد به نانوایی‌ها شده بود.

نوروز مقدم با بیان اینکه آرد و نان به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مشکلی در این زمینه نداریم، گفته است: یک شرکت حمل و نقلی که مخصوص حمل آرد به نانوایی‌ها است اعلام کرد نرخ کرایه حمل و نقل پایین بوده و بایستی اصلاح شود و به همین دلیل در حمل آرد نیز مسامحه می‌کرد که با افزایش قیمت اعمال شده، این مشکل برطرف و مقرر شد آرد‌ها به موقع و در زمان مناسب تحویل نانوایی‌ها داده شود.

وی ادامه داد: این شرکت مسئول حمل آرد حدود ۱۵ استان از جمله تهران است. کرایه‌ای که برای حمل هر کیسه آرد از کارخانه‌های تهران به نانوایی‌ها داده می‌شد ۱۵۰۰ تومان بود که به ۲۲۰۰ تومان افزایش یافت و کرایه حمل آرد از کارخانه‌های کرج به تهران نیز ۲۵۰۰ تومان شد. همچنین این شرکت تعهد داد که آرد‌ها را به موقع تحویل دهد.

همچنین یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، نیز در این خصوص گفت: حدود ۹۰ هزار نانوایی از طریق ۴۰۰ کارخانه تولید آرد که ماهیانه ۹۰۰ هزار تن، گندم را تبدیل به آرد می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی در سه دهه اول، دوم و سوم در هر ماه آرد دریافت می‌کنند.

شایعه‌سازی مغرضانه

بررسی‌ها همچنین مشخص کرد یکی از عوامل تاثیرگذار در این اتفاقات، شایعه‌سازی‌های مغرضانه ضد انقلاب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بود که سبب خرید بیش از نیاز روزانه نان، توسط عده‌ای از مردم شد و تاثیر تاخیر شبکه توزیع آرد در کمبود نان را دو چندان کرد.

تخلف برخی نانوایی‌ها

از سوی دیگر تخلف برخی از نانوایی‌های دولتی نیز در این بین باعث شده آرد‌های دولتی سر از بازار آزاد دربیاورند و این در حالی است که هیچ واحد نانوایی اجازه ندارد سهمیه آرد دولتی خود را به نانوایان آزادپز بفروشند، اما تعدادی از نانوایی‌ها آرد دولتی را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند که سر از نانوایی‌های آزاد پز و یا غیرمجاز که فاقد مجوز فعالیت هستند در می‌آورد؛ بنابراین کاملا مشخص است که هدف از این باز‌ی رسانه‌های ضدانقلاب برهم‌زدن آرامش جامعه و بدنام کردن نهاد‌های انقلابی است و شایعاتی مانند کمبود آرد و ارسال آن به کشور‌های دیگر توسط سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی از اساس کذب بوده و اصل موضوع، تاخیر در ارسال آرد به نانوایی‌ها و تخلف برخی از نانوایی‌ها بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
آقا اگه اصل موضوع رو شما به موقع اطلاع رسانی میکردین شایعه ساز و رسانه اونور آب سوار خبر نمیشدن و چندتا دروغ لابلای خبر راست به خورد مردم نمیدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
در شهرستان دشت ازادگان کیسه آرد تا 140هزار تومان هم رفت بالا
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۰:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
یعنی اینها چه جماعتی هستند که هر شایعه رو باور دارند یعنی اگر یک روز شایعه بشه در کشورخاک کمه باز خیلی زود باور میکنند......خدا به ما رحم کنه با این جماعت زود باوذ
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۳:۴۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
یک مشت دزد و خائن به دین و ملت رفتن اونور اب دارن برای جیب خودشون ملت رو بیچاره میکنن ، بعد به پای سپاهی این مشکلات رو میبستن که در این چهل سال بیش از هر نهاد دیگه ای به ملت خدمت کرده .

تف به روتون رو سیاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
گرانی مرغ ، نایاب شدن انسولین قلمی ، کمبود داروی سرطان ...
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۲۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
بخدا ما تو شهرمون مشکلی نداریم بابت نون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
ضعف نظارت و انفعالي عمل كردن باعث ميشود بقول شما يك پيمانكار بيايد روان مردم را مشوّش كند
اين ضعف مدير كلان است به مجرد اينكه هر فردي يا پيمانكار ي بخواهد سوء استفاده كند فورا باي أوت شود
البته حق همه افراد با توجه به زحمات و سعي وتلاش محفوظ است خداي ناكرده حق كسي نبايد ضايع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
داداش امروز رفتم تره بار میگم چرا انقدر میوه ها کم و گرون و بی کیفیته؟میگه میوه خوب و ارزون می خوای برو بغداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
ما پول خرید نان هم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه چند ساله سو ء مدیریت و از طرف دیگر تحریم و در حال حاضر هم کرونا بار سنگینی رو دوش این مردم مظلوم گذاشته و یه عده وطن فروش اونور آب و دنباله هاشون این طرف، اونا مثل سگ سیگنال میدن اینوریا مثل عروسک خیمه شب بازی دنبال این هستند که هر روز چی کمه چی قرار قحطی بشه بروند و ذخیره کنند نکنه خودشون و بچه هاشون بمیرند و اگر همسایه یا دوست و هموطن شون مرد اشکالی نداره . دو ساله قرار قحطی بیاد خیلی هم تلاش کردند که اتفاقا نون مردم را آجر کنند جشن می گیرند اگر روزی این اتفاق بیافته خیلی ژست دلسوزی می گیرند اونایی که دلار می گیرند تا هر روز در رسانه هاشون جان تازه ای در مشکلات مردم بدمند ولی بدونند تا عده ای زیادی از این مردم ایمان دارند که خدا با آنهاست هرگز این اتفاق نمی افته .
Germany
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
تجربه نشون داده هرچي تكذيب شده چند روز بعد تاييد شده
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
امروز تو سوپری طرف 30 عدد تافتون شر کت را میخواست راننده شرکت که برای سوپری نان اورده بود گفت به علت نبود ارد کل نان تحویلی به من امروز 100 عدد بوده که همیشه کمتر 400 نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
بله در اراک هم آرد نیست ، نانوایی ها از پخت نان اجتناب میکنند ، قحطی در راه است ، خزانه دولت خالی شده ، دلار ۳۲۰۰۰ تومن شده . فساد کل مملکت را فراگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
چرا کاری کردین که چنین بهانه هایی دست اونها دادین؟ وضعیت زندگی مردم فاجعه بار شده. از اعتقاد هم افتادم به شخصه.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۳۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
هروقت شما رسانه ها و مسئولین کشور از بالاتا پائین درباره موضوعی گفتید که هیچ مشکلی وجود ندارد ما باید بترسیم و بدانیم که مشکلی وجود دارد و شما بعدا به آن اعتراف و توجیه خواهید کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
درست در کشور مشکلات هست ولی خواهشاً سیاه نمایی نکنید ما تو این کشور زندگی میکنیم کمبود آرد ونان وجود ندارد جانب انصاف را رعایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
اصلا فرض كه ما نان نداشته باشيم
اگر قصد خير و كمك دارى بسم الله. وگرنه ما را به خير و شما را به سلامت
شما نانت رو از كى ميگيرى . سنگ چه كسى رو به سينه ميزنى
مسلماً در راه خدا كه قلم نميزنى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
ازاول انقلاب تا بحال ثروت باداوردهای ناوایی ها دو سه برابر شده به علت فروختن ارد سهمیه بندی اردبه نانواها کمترازیک سوم ارد را پخت میکردن براملت بقیه را میفروختن به گاوداریها پول کلان به جیب زدند خداشاهدوگواه است حطا بنده باچشم خودمدیدم زیروانت نیسان رااردزده بودندروی اردرا نان بسته بندی تادزدیشون فاش نشه همون نانوای محترم راکتک مفصل زدم درحال مرگ خودوفرزندانش جرعت شکایت کردن نداشت وگرنه زندا یاشلاق محکوم می شدم ،درضمن من اگرشکایت نانوارامیکردم کارم زارمیشد بازیرمیزی وسلام علیک ،،،،درودبرخبرنگاران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
چرا جلو شایعه رو با درست انجام دادن کارشون نمیگیرن

تا نباشد چیزکی
مردم نگویند چیزها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
با سلام. شهرستان نجف اباد نان از ۳۵۰ شده ۵۰۰تومان خبرگزاری رسمی خود شهرستان اعلام کرده است....
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
بعضی نانوایی ها خیلی سرعت پخت نان را کم کردنند بعداز گذشت نیم ساعت در صف نان بربری تنها ۳۰ عدد نان تحویل مشتری میداد مشخص بود وقت کشی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۳۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
یعنی باید نون رو هم مردم نبینند؟