صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رسالت‌ مهم سیستم آموزشی کاهش وابستگی دانشجو به استاد است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از رسالت‌های مهم سیستم آموزشی کاهش وابستگی دانشجو به استاد، زمان و مکان است.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان جدیدالورود مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای  حدود ۱۰۰ هزار نفر بوده که از طریق سازمان سنجش به ما اعلام شده است.

او افزود: حدود ۸۰ هزار دانشجو در مقطع کاردانی و ۲۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته به عنوان دانشجویان جدید الورود امسال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای پذیرش خواهند شد.

صالحی عمران درباره جشنواره ملی فرصت کرونایی گفت: جشنواره ملی فرصت کرونایی نشان از بهره برداری مناسب از فضا‌های مجازی و اهمیت تولید محتوا دارد که این عامل به عنوان یکی از چالش‌های اساسی در آموزش شناخته شده است؛ چرا که که در صورت رسیدن دانشجو به تولید محتوا می‌توانیم انتظار رسیدن او به آموزش خوب را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید بگویم که جشنواره ملی فرصت کرونایی تاثیر بسیار زیادی در انتقال یادگیری به دانشجویان دارد و می‌تواند باعث رشد و شکوفایی استعداد دانشجویان شود.

او گفت: در حوزه‌های مهارتی، بهداشتی و آموزشی مسابقاتی را بین دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار کردیم تا دانشجویان بتوانند در زمینه‌های مختلف تولید محتوا کنند. از آنجایی که این روز‌ها به علت ویروس کرونا آموزش‌ها در بستر سامانه مجازی یا الکترونیکی به دانشجویان ارائه می‌شود تولید محتوای مناسب آموزشی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش‌ها در این زمینه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه بیان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره ملی فرصت کرونایی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای توانستند بیش از ۱۵۰۰ تولید محتوا داشته باشند و در انتها ۱۹ اثر منتخب جشنواره شد، در واقع این کار فضای مناسبی را به استقلال دانشجویان در یادگیری اختصاص می‌دهد.

صالحی عمران تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم سیستم آموزشی این است که وابستگی دانشجویان به استاد، زمان و مکان را کاهش دهد و با تحقق فرا زمانی و فرا مکانی یادگیری‌های آموزشی را بیشتر تحقق ببخشد و حس مسئولیت پذیری را در دانشجویان نسبت به مسائل آموزشی، تولید محتوا و یادگیری افزایش دهد که این عامل هدف مهم برگزاری جشنواره فرصت کرونایی در دانشگاه بود.

او ادامه داد: جشنواره ملی فرصت کرونایی را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه خواهیم داد؛ چرا که استقلال دانشجویان در یادگیری به شدت برای ما حائز اهمیت است و این عامل در صورت بستر سازی مناسب در آموزش‌های الکترونیکی به عنوان یکی از مزیت‌های عمده شناخته شده است که تحقق آن باعث ارتقای کیفی آموزشی خواهد شد.

صالحی عمران اظهار کرد: دریافت یک هزار و ۵۲۶ اثر توسط دبیرخانه جشنواره ملی فرصت سازی کرونایی نشانه اهمیت مهم مشارکت دانشجویان در رویداد‌های فرهنگی، اجتماعی و حرکت به سمت ارتقای تولید محتوا دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به برنامه ریزی دانشگاه برای حضور دانشجویان جدید الورود اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشکده‌ها اعلام کرده است که همزمان با اعلام سازمان سنجش تمامی آموزش‌ها به صورت مجازی آغاز شوند. در صورت امکان تشکیل کلاس به شیوه سنتی تنها با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا محقق خواهد شد و از بابت آن هیچ مشکلی نخواهیم داشت، اما شکل ترکیبی یعنی آموزش‌های حضوری و مجازی بیشتر مورد پسند ما خواهد بود. باید بگویم که آموزش به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد و دانشجویان باید در هر لحظه از کلاس‌ها بهره ببرند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار