متن کامل دومین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن+ فیلم و تصاویر

دومین مناظره دونالد ترامپ و جو بایدن دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه «بلمونت»، در ایالت تنسی با پرداختن به مسائل مختلف این کشور برگزار شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن به میزبانی دانشگاه «بلمونت»، واقع در شهر «نشویل»، ایالت «تنسی» برگزار شد. این آخرین رویارویی تلویزیونی رئیس جمهور آمریکا و رقیب دموکراتش قبل از انتخابات بود. مطابق برنامه از قبل تعیین شده، قرار بود سه مناظره برگزار شود که به دلیل ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، دومین مناظره لغو شد.


بیشتر بخوانید


 

بایدن: کسی که مسئول مرگ هزاران آمریکایی است نباید رئیس جمهور آمریکا باشد

ترامپ در آغاز گفت‌وگو با بیان اینکه ویروس کرونا از چین داخل آمریکا شده و یک مشکل جهانی است، گفت: آمریکا در حوزه تجهیزات بهداشتی بسیار عالی عمل کرده است.

بایدن در ادامه با تاکید بر اینکه دویست هزار آمریکایی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: هر کسی که مسئولیت این فاجعه را نمی‌پذیرد، نباید رئیس جمهور آمریکا باشد. تخمین زده شده که دویست هزار تن دیگر را هم تا آخر سال از دست می‌دهیم. دولت آمریکا برنامه‌ای برای مقابله با کرونا ندارد. واکنش ترامپ به کرونا بسیار تراژیک است.

در حالی که در ادامه ترامپ بر این موضوع تاکید کرد که هیچ ضمانتی وجود ندارد تا آخر سال واکسنی برای کرونا تولید شود، بایدن گفت: اگر واکسن تولید شود باید از همه ابعاد آن آگاه باشیم، ترامپ می‌گفت کرونا بسیار قبل‌تر تمام می‌شود و پیش‌بینی‌های اشتباه دیگر بسیاری در این مورد داشته است، ما باید درباره واکسن کرونا بسیار دقیق باشیم.

مناظره ترامپ و بایدن

ترامپ: نمی‌توانیم مثل جو خود را در زیرزمین حبس کنیم

ترامپ گفت: اگر مدیریت ما مانند واکنش به شیوع آنفلوآنزا در زمان بایدن بود، اکنون ۷۰۰ هزار نفر آمریکا جان خود را از دست داده بودند. بایدن خودش را در خانه قرنطینه می‌کند، اما من به کارهای خودم ادامه می‌دهم. درباره کرونا چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، باید بیماران را درمان کنیم.

بایدن: ترامپ هرگز مسئولیت کرونا را نپذیرفت

بایدن در واکنش به اظهارات رقیبش تصریح کرد: ترامپ هیچ کاری انجام نداده، هیچ دانشمندی نمی‌گوید که کرونا به این زودی‌ها از بین می‌رود ما زمستان سختی داریم؛ ما داریم از کرونا می‌میریم، چون ترامپ هرگز مسئولیت این ویروس را نپذیرفت و خطر آن را اغراق نکرد و گفت که با آمدن گرما این ویروس از بین می‌رود.


او افزود: برنامه من از بین بردن ویروس است و نه تعطیل کردن کشور، ما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

ترامپ گفت: آمریکا کشور بزرگی است و کرونا مشکلات بزرگی برای اقتصاد ما ایجاد کرده است. مردم خودکشی می‌کنند و به مصرف الکل روی آورده‌اند، ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، نیویورک تحت اداره دموکرات‌ها اکنون تبدیل به شهر ارواح شده است. 

بایدن نیز در ادامه بیان کرد: معلمان ما نباید به خاطر کرونا بمیرند، ما هم باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم و هم اقتصاد را به صورت تدریجی باز کنیم. ایالت دموکرات و جمهوری خواه نداریم، همه ما آمریکایی هستیم.

بایدن

ترامپ با متهم کردن فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا به دروغگویی در مورد ویروس کرونا، اظهار کرد: ما بهترین و بیشترین تست‌های کرونا را می‌گیریم و برای همین آمار مبتلایان ما بسیار بالاست. فائوچی شخصا می‌گفت که کرونا به زودی از بین خواهد رفت.

بایدن هم با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه به خطر کرونا اشاره نکرده تا آمریکایی‌ها وحشت نکنند، گفت: باید بگویم این تو هستی که وحشت زده می‌شوی نه مردم آمریکا. 

در ادامه مناظره بایدن در پاسخ به سوال مجری درباره ادعای دخالت ایران و روسیه در انتخابات آمریکا گفت: گزارشهایی درباره دخالت روسیه، چین و ایران در انتخابات ما منتشر شده است، به طور قاطع می‌گویم که آن‌ها بهای این دخالت را خواهند پرداخت. 

ترامپ: بایدن، پسرش و برادرش مثل جاروبرقی پول‌ها را جمع می‌کنند

ترامپ با متهم کردن بایدن به دریافت سه و نیم میلیون دلار از پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: بایدن سه و نیم میلیون دلار از پوتین گرفته و باید این موضوع را توضیح دهد. هم روسیه و هم چین می‌خواهند که من بازنده انتخابات باشم. من به روس‌ها بسیار سخت گرفته‌ام و آن‌ها اکنون دشمن من هستم. پسر بایدن بیکار بود، وقتی پدرش معاون رئیس جمهور شد، او هم در چین مشغول به کار شد. 

او خطاب به بایدن گفت: بدترین رفتار ممکن در طول این چهار ساله با من شد، اما تو و خانواده‌ات در این مدت پول‌های مشکوک زیادی گرفتید. خانه تو کجاست و اکنون در چه شرایطی زندگی می‌کنی؟ بایدن، پسرش و برادرش مثل جارو برقی پول ها را جمع می‌کنند.

بایدن نیز در پاسخ این ادعای ترامپ تاکید کرد: یک سنت هم از هیچ خارجی در تمام عمرم نگرفته‌ام. ترامپ در چین تجارت دارد و اکنون من را متهم می‌کند. ترامپ به جای این حرف‌ها باید اظهارنامه مالیاتی خود را به طور شفاف تکمیل کند. پسر من از چینی‌ها پول نگرفته است. ترامپ با چینی‌ها فعالیت اقتصادی می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به افشای اخیر حساب بانکی‌اش در چین گفت: من تاجرم و کار تجارت انجام می‌دهم و همه جا حساب بانکی دارم.

او درباره اجرا نکردن طرح «اوباما کر» و انتقاداتی که در این مورد به او شده است، تشریح کرد: طرح «اوباما کر» خوب نبود و من قصد دارم تا به آن خاتمه دهم و طرح جایگزینی دارم که بسیار بهتر از طرح قبلی است. اما بایدن می‌خواهد بیمه ۱۸۰ میلیون آمریکایی را لغو کند. بایدن ۴۷ سال در آمریکا مسئولیت داشته، ولی هیچ یک از این برنامه‌هایی را که می‌گوید اجرا نکرده است؛ بیشتر جرم و جنایت‌ها مربوط به ایالت‌های دموکرات است و این به خاطر مدیریت بد آن‌هاست.

بایدن: مردم آمریکا بهای واکنش بد ترامپ در برابر کرونا را می‌پردازند

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نیز در پاسخ گفت: مهمترین خصوصیت طرح «اوباما کر» این بود که همه آمریکایی‌ها می‌توانستند از عهده مخارج آن برآیند. ترامپ فقط حرف می‌زند و هیچ برنامه‌ای ندارد. قیمت داروها در دوران ریاست جمهوری من کاهش می‌یابد. من از بیمه خصوصی حمایت می‌کنم و از بین بردن بیمه آن‌ها اتهام است. مردم آمریکا بهای واکنش بد ترامپ در برابر کرونا را می‌پردازند. برای من ایالت جمهوری‌خواه و دموکرات مطرح نیست، ایالات متحده برای من اهمیت دارد و من به همه توجه می‌کنم.

رئیس جمهور آمریکا گفت:  هر ایالتی شرایط خاص خود را دارد که برای رونق اقتصادی باید برنامه مخصوص به خود را داشته باشد.  

او با بیان اینکه داشتن رابطه خوب با کره شمالی و رهبران سایر کشورها چیز خوبی است، اظهار کرد: وقتی اوباما را دیدم، او به من گفت که کره شمالی توانایی هسته‌ای دارد و این یک خطر است. من مذاکره با آن ها را آغاز کردم و اکنون آن‌ها تست‌های کمتری انجام می‌دهند. کره شمالی قصد داشت تا بایدن را ببیند، اما او قبول نکرد.

نژادپرستی یکی دیگر از محورهای مناظره دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود که جو بایدن نامزد دموکرات‌ها با اشاره به نگرانی شهروندان سیاه‌پوست آمریکایی نسبت به خشونت‌های اعمال شده علیه آن‌ها گفت: من متوجه ترس و نگرانی والدین سیاهپوست از خشونت احتمالی علیه فرزندانشان هستم. همه سیاه پوستان با هر سابقه تجربه نژادپرستی نهادینه در آمریکا را داشته‌اند. ترامپ همان فردی است که گفت باید افراد بیشتری در زندان باشند.

ترامپ: من کمترین گرایش به نژادپرستی را دارم 

ترامپ نیز در واکنش به اظهارات بایدن در این باره گفت: هیچ کسی به اندازه من به سیاه‌پوستان آمریکایی خدمت نکرده است. اصلاحات قانونی بسیار زیادی به نفع سیاهان انجام دادم که حاصل دوران اوباما و بایدن بوده است. من رابطه بسیاری خوبی با همه مردم آمریکا دارم. من کمترین گرایش به نژادپرستی را در این استودیو دارم. هرچند که استودیو تاریک است و همه افراد را نمی بینم!

او با بیان اینکه این سیاستمدارها فقط حرف می‌زنند، خطاب به رقیب خود اظهار کرد: چرا این‌هایی را که می‌گویی پیش از این انجام ندادی؟ من به خاطر عملکرد تو و اوباما من وارد صحنه شدم. تو می‌گویی کارهای زیادی می‌خواهم انجام بدهم، چرا قبل از این در دوران معاونت ریاست جمهوری هیچ کاری انجام ندادی؟ 

بایدن با این ادعا که به تمام آنچه تاکنون گفته، عمل کرده است، پاسخ داد: من هرچه گفته‌ام پیش از این هم انجام دادم، من در این صحنه حضور دارم تا به سیاست‌های وحشتناک تو پایان دهم. ترامپ ۵۰۰ کودک را از والدینشان جدا کرده است و الان پدر و مادر آن‌ها را نمی‌توانند پیدا کنند و ما را مضحکه همه کرده است. ظرف ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری وضعیت ۱۱ میلیون مهاجر و بدون مدرک را تسهیل می‌کنم.

ترامپ نیز در پاسخ گفت: بایدن هشت سال فرصت داشت تا این کار را انجام دهد، اما هیچ کاری نکرد مگر اینکه برای کودکان پناهجو قفس درست کند.

ترامپ: از توافق پاریس خارج شدم چون خیلی ناعادلانه بود

ترامپ در ادامه مناظره درباره خروجش از برخی از توافق‌نامه‌های آب و هوایی مدعی شد: از توافق پاریس خارج شدم چون خیلی ناعادلانه بود. ما بهترین آب و هوا را داریم، بدون اینکه به صنعت آمریکا آسیب بزنیم. بایدن از انرژی خورشیدی و تعطیل کردن صنعت نفت می‌گوید، این کار اقتصاد ما را نابود می‌کند. موفقیت من، ما را متحد خواهد کرد؛ اگر بایدن پیروز شود، رکودی را شاهد خواهیم بود که آمریکا تا به حال به خود ندیده است.

بایدن در پاسخ رقیب خود گفت: نمی‌دانم این آدم از کجا آمده و این آمارها را از کجا آورده است! ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف بهترین باشیم، اگر پیشنهادات من عملی شود. اگر رئیس جمهور شوم، یارانه صنعت نفت را قطع می‌کنم تا انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین آن شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Germany
یادگارمومنی
۰۹:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام،من ازمریوان،روستای بندول،به نظرمن ترامپ وبایدن سروته یک کرباس هستند،برای جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی کندکی برنده بشه،هرکی برنده انتخابات میشه بایدرفتارش را درقبال ایران درست کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
بابا بایدن واسه ایران و جهان بدتر از ترامپه.
ترامپ رو راست دشمنیشو نشون میده و بایدن و اوباما اما از پشت خنجر میزنن و دشمنیشون بیشتر از ترامپه اما در ظاهر سازی میکنن.

ترامپ چون مردانه دشمنیشو نشون میده به نفع ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۸:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اینقدر که رسانه های داخلی انتخابات امریکارا پوشش میدهند خود رسانه های امریکایی پوشش نمیدهند
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
مرگ برآمریکا.چ باترامپ چ با بایدن شعارملت ماهمینه.مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ما بچه های محله چینی ها به ترامپ رای میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اگر آمریکایی ها عاقل باشند فقط ترامپ و سیاستگذاران ما هم اگر دست های پشت پرده بگذارند بهتر است در این دو هفته با ترامپ توافق کنند.
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ما باید با سیاست عمل کنیم!
باید اون ها رو بازی بدیم
نه اون ها ما رو
سیاست انگلیسی !
Iran (Islamic Republic of)
اا
۱۵:۵۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
كرونا پهلوي ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
برداشته شدن تحریم ها مشکل اساسی ماست که باید تمام تلاشمان بکنیم که برداشته نشود
Iran (Islamic Republic of)
سینا محمودی
۱۴:۳۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
آقا به نظرم احتمالا هیچ کدام انتخاب شوند احتمالا نامرد های دیگر جایگزین بایدن خبیث و ترامپ خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
انتخابات امریکا چه ربطی به ما دارد.پس قبول داریم که امریکا
در تمام دنیا تاثیر گذارست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
همشون لنگه هم هستنددشمن مسلمان هااگه راست میگن بامسلمان هادشمنی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ف.ف
۱۳:۰۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
واقعا همین مثل که" سگ زرد برادر شغال"
Hungary
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
دیگه فرصتی نمانده ترامپ هر چی باشه زیرو رو نداره
اهل معامله هستش الان بهترین شرایط ازش امتیاز بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۲:۵۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
البته که هر دو دشمن ما و آدمها هستن
انتقام سردار را از ترامپ می‌گیربم
ایالت باید تکه تکه و چندین کشور شود
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۲:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ خودت را برای رفتن به زباله دان تاریخ آماده کن چون در حسرت دوباره رئیس جمهور شدن در آمریکا تا ابدخواهی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اگه مردم امریکا عقل داشته باشن مطمعنن ترامپو انتخاب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۱:۳۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
آمریکا با هر رئیس جمهوری مشکل ماست نه راه حل ما ، باید یک حرکت جهانی علیه زورگویی ، چپاولگری و تروریسم همه جانبۀ آمریکا صورت گیرد و شرایط فعلی به نفع ملت ها و کشورهای تحت فشار تغییر کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ایران باید سهیه های کنکور ومقاطع تکمیلی را قطع کنه .پول وامکانات برای استعدادها بده ، فریبکاران اصلاح طلب وصولگرا رو از مدیریت خلع کنه . مسخره بازی را از ارگانها وسازمانها حذف کنه تا روی پیشرفت رو ببینه ، تا وقتی در پشت مجیزه گویی مخفی شدیم به هیچ جایی نمی رسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
افرین به ترامپ
این دفعه قوی عمل کرده, احتمال زیاد رئیس جمهور میشه
امیدوارم بایدن رئیس جمهور نشه چون با ایران قطعا بدتر از ترامپ رفتار خواهد کرد.
البته این را هم بگم که سگ زرد برادر شغال هست و هر دو نفر واقعا احمق هستند. مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغال است
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۱۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
و همچنان بایدن جلوتر هست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
لطفا طرح اقدام مسکن ملی را در یزد پیگیری کنید کسی جواب گو نیست ما ۴۰ میلیون اورده دادیم پولمونم در بانک مسکن مسدوده اما مسئولین پاسخگو نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
احتمال رای آوردن ترامپ خیلی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
من اگر آمریکا ی بودم به ترامپ رأی میدادم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
چون دلالی داریم داره بر باد میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
یعنی کلا همنقدر حرف زدن
Germany
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
متن کامل فیلم مناظره و تبلیغات انتخاباتی جناب آقای روحانی را در سال ۹۲ را هم بزارید که میگفت آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که اصلا به این چهل و پنج هزار تومان یارانه احتیاجی نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فقط بلده قول بده ، بعضی از مسئول های ما تو حرف پهلوان و جوانمردن ولی تو عمل کوتاه همت و جیب پر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اکثر ایرادهایی که درمباحث این دو، جمعا درخبرسیما شبکه خبر گفته شد رادولتهای ما مخصوصا اخیرا داشته اند ودارند!!؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی
۱۰:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
به نام خدا
برای ما فرق نمی کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکای جنایتکار شود ( سگ زرد برادر شغال است.) ولی تنها خصوصیتی که ترامپ دارد دیوانه و وحشی تر (و در عین حال تاجر ) است و گواه آن مخالفت های داخلی و جهانی ( خصوصاً هم پیمانان غربی با ایشان و ) با عملکرد قبلی و برنامه های ایشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
مثل روز روشنه که ترامپ موفق‌تر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
جوش نزن برای چیزی که برای ما هیچ اهمیتی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سیرک
Mauritius
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
در هر صورت چیزی از پیروزی این دو نفر برای ایران جز تداوم سیاست فشار حداکثری بیرون نمی آید اگر بایدن انتخاب شود چیز جدید اتحاد جهانی برای به زانو درآوردن ایران خواهد بود. ترامپ انتخاب بشه برای ایران بهتره
در نهایت تنها راه پیش روی ایران در داخل است یا رونق تولید و راه انداختن کسب و کارهای کوچک جدید، تعطیل شده و حل مشکل فوری بیکاری یا چشم بستن از خون شهیدان و تحقیر و مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
انشاالله مردم آمریکا انتخاب درست رو میکنن و قطعا ترامپ دوباره انتخاب خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
به امید پیروزی ترامپ بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
رسا
۰۸:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
باسلام
چیزی بیش از نود درصد مردم آمریکا انتخاب خودرا انجام داده اند واین مناظره های تلویزیونی نوعی سرگرمی برایشان محسوب می شود. آمار و ارقام اعلام شده خطای سه تا چهار درصدی داشته و بجز آراء الکترال می باشد.به احتمال بسیار زیاد بخاطر خوش خدمتی هایی که آقای ترامپ نادان به مردم یهود کرده است مجددا رییس جمهور خواهد شد. برای ایران هرکسی که حتی درآینده هم رییس جمهور شود دشمنی اش را خواهد داشت بااین تفاوت که ترامپ از نظر دیپلماسی فردی آینده نگر نیست و بی محابا از روی نادانی عمل میکند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
با این مناظره احتمالا ترامپ ریس جمهور میشود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ که یه روانی خودشیفته، فاسد، آدمکش و دروغگوئه و بایدن هم یه پدوفیل فاسد الاخلاق و هرزه است. بیچاره اونهایی که دلشون رو به این دو تا رذل خوش کردن و آرزوی دست بوسی اونها رو دارن و برای مذاکره با اونها له له میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اگه آمريكاييا به تعهداتشون تو برجام عمل كنن و تحريماي ما رو وردارن ما هم ديگه مرگ بر آمريكا نميگيم
آخرین اخبار