پکن: هیچ نیرویی مجاز به جدا کردن چین نیست

رئیس جمهور چین امروز طی یک سخنرانی بر حفظ چین واحد تاکید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوآ، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز جمعه با تاکید بر حفظ چین واحد اعلام کرد که هیچ نیرویی مجاز به نقض یا جدا کردن قلمرو این کشور نیست.

شی در سخنرانی به مناسبت هفتادمین سالگرد مداخله چین در جنگ داخلی کره، معروف به "جنگ برای مقاومت در برابر تجاوزات آمریکا و کمک به جمهوری دموکراتیک خلق کره"، اشاره کرد که پکن هرگز به دنبال "هژمونی یا توسعه اراضی" نخواهد بود افزودن بر اینکه کاملاً مخالف چنین اصولی است.

پیش از این، رئیس جمهور چین گفته بود کشورش در ارتباط با هنگ کنگ متعهد به حفظ «یک کشور برای نظام‌ها» است و پکن به منظور رشد اقتصادی به دنبال ادغام سرزمین اصلی با منطقه ویژه اداری مورد بحث است.

هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس بود، اما پس از این سال دوباره به حاکمیت چین درآمد. این منطقه در امور داخلی مستقل است. سیاست چین درباره هنگ‌کنگ سیاست یک کشور دو سیستم است.

از ۶ ماه پیش تاکنون پس از اعلام قانون استرداد مجرمان به چین، هنگ‌کنگ شاهد موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده بوده است. کشور‌های غربی بخصوص انگلیس با حمایت رسانه‌ای گسترده و مدیریت اعتراضات، چین را با چالشی امنیتی مواجه کرده‌اند. با این حال، پکن اعلام کرده است هنگ‌کنگ بخشی از خاک چین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار