سرمازدگی محصولات کشاورزی اصفهان را تهدید می کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به تهدیدات نباتی و دامی لازم است کشاورزان و دامداران اصفهانی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خطر سرمازدگی و آفات محصولات کشاورزی و هشدار برای بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۳۸۲ هزار رأس دام و ۸۳ میلیون قطعه طیور، ۲۷ هزار هکتار محصولات باغی و ۹۱ هزار هکتار محصولات زراعی مشمول بیمه کشاورزی شدند.

او با تاکید بر اینکه تنها راه اطمینان بخشی برای حفظ دام و نبات بیمه است، تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بیمه کشاورزی و دامی از صندوق بیمه پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مسائل عدیده در مسیر بیمه کشاورزی گفت: بالا بودن تعرفه‌ها، تأخیر در پرداخت غرامت از مسائل مهم در عدم رغبت کشاورزان به بیمه محصولاتشان است که مدیریت بحران استانداری اصفهان پیشنهاد «بیمه اجباری» کشاورزان با پی گیری سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مطرح شده است.

او افزود: به کشاورزان، باغداران و دامداران اصفهانی توصیه می‌شود که در دفاتر خدمات بیمه‌ای نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه مخاطرات بخش کشاورزی تمام شدنی نیست، اظهار داشت: محصولات باغی، دام و طیور قابلیت پوشش بیمه‌ای دارد که ۷۳ محصول در استان اصفهان مشمول بیمه کشاورزی می‌شود.

او به عوامل طبیعی از جمله سیل، خشکسالی، طوفان و سرمازدگی اشاره‌ای کرد و گفت: تنش گرمایی، بیماری‌های دام و طیور، منابع طبیعی، آفات تنه درختان و گلخانه‌های از دیگر تهدیدات نباتی و دامی در بخش کشاورزی استان اصفهان است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار