وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت،

از چند و چون برگزاری ترم تحصیلی آینده تا خداحافظی تلخ نظام قدیمی‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند شیوه برگزاری ترم تحصیلی آینده و خط خوردن قطعی نظام قدیمی از کنکور همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،«زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹»، «نتایج کنکور دکتری ۹۹ اعلام شد»، «زمان دقیق اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد»، «منابع کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد» «مبالغ انواع وام‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰»، «آموزش‌های دانشگاهی در ترم بهمن چگونه خواهد بود؟»، «حدود ۳۰ درصد مردم ایران مشکلات روحی و روانی دارند» و «صفر تا صد برگزاری کنکور ۱۴۰۰؛ از منابع و تاثیر معدل تا عدم تمدید کنکور نظام قدیم» از جمله مهم‌ترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته بود.

زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، گفت:  آزمون سراسری در روز‌های ۲۹ تا ۳۱ مرداد و اول شهریور ۱۳۹۹ با رقابت بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در ۳۹۲ شهر کشور برگزار شد.

او در ادامه درباره زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، گفت: نتایج پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا شنبه ۱۰ آبان اعلام می‌شود.  

نتایج کنکور دکتری ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره نتایج آزمون دکتری، اظهار کرد: نتایج نهایی پذیرفته شدگان در مقطع دکتری ناپیوسته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

فردا؛ آخرین مهلت ویرایش اطلاعات سهمیه بومی گزینی در آزمون استخدامی

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره آخرین فرصت ویرایش اطلاعات سهمیه بومی گزینی در هشتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۹، گفت: به منظور ایجاد فرصت مناسب برای آمادگی تمامی متقاضیان ثبت نام کننده در هشتمین آزمون استخدامی  دستگاه های اجرایی که متقاضی ویرایش و اصلاح شغل و محل انتخابی خود هستند زمان برگزاری هشتمین آزمون مشترک دستگاه‌های اجرایی کشور از روز پنج شنبه ۹ آبان به روز‌های پنج شنبه و جمعه ۶ و ۷ آذر تغییر پیدا کرد.

لزوم تطبیق رشته‌ها برای کاهش دانشجوی برخی از دانشگاه‌ها

محمدعلی کی نژاد، رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه اعضاى هيأت علمى دانشگاه‌ها و مراكز آموزشى شوراى عالى انقلاب فرهنگى در خصوص انطباق اعلام نیاز‌های جذب دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی اظهار کرد: بنا به اعلام معاون پژوهشی وزارت علوم، تا کنون مرحله ادغام ۹۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی به ۴۲ مرکز به صورت استان به استان انجام شده، بنابراین پیاده‌سازی رشته به رشته اعلام نیاز‌ها به صورت دفعی برای فراخوان آتی غیر ممکن است.

حل مشکلات استان‌ها با ورود استادان و دانشجویان

محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی،درباره ورود استادان دانشگاه‌ به شناسایی مشکلات صنایع در کشور اظهار کرد: آموزش عالی به علت وجود دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های بسیار فعال درون استان‌ها، از دانشجویان و استادان خواستار شده است تا راجع به مسائل و مشکلات استان‌ها بیشتر بررسی کرده و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

زمان دقیق اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال  ۹۹ تا ۵ آبان اعلام می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد و در سه نوبت صبح برگزار و نتایج اولیه آن و دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از پنجشنبه، ۱۳ شهریور در سایت سازمان سنجش بارگذاری شد.

منابع کنکور سراسری ۱۴۰۰ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، از اعلام منابع کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

او درباره منابع دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی گفت: برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع درس امتحانی «فرهنگ و معارف اسلامی» کتاب‌های «اصول عقاید ۱، ۲ و ۳»، منابع دروس امتحانی «زبان عربی عمومی و تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن ۱، ۲ و ۳» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام ۱ و ۲ و تاریخ ۳ (ایران در دوره اسلامی)» درنظر گرفته می‌شود.

صفر تا صد برگزاری کنکور ۱۴۰۰؛ از منابع و تاثیر معدل تا عدم تمدید کنکور نظام قدیم

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره منابع کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، میزان و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و نوع نظام آموزشی در کنکور سراسری سال بعد برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به بیان توضیحاتی پرداخت.

او ادامه داد: میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است، همچنین مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

مبالغ انواع وام‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هر ساله و با شیوع سال تحصیلی مبالغ جدید وام های دانشجویی و ضوابط و شرایط ثبت نام برای دریافت این وام ها را اعلام می‌کند.

امسال نیز صندوق رفاه مبالغ وام‌های دانشجویی را اعلام کرده است با این تفاوت که در سال‌های گذشته صندوق رفاه ۲۱ نوع وام به دانشجویان پرداخت می‌کرد که امسال به ۵ نوع رسیده است.

حدود ۳۰ درصد مردم ایران مشکلات روحی و روانی دارند

پرویز آزاد فلاح رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تربیت مدرس در نشست خبری گفت وگوی رسانه و دانشگاه، نقش نظام آموزش عالی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه گفت:بر اساس آماری که هفته گذشته توسط معاون وزارت بهداشت مطرح شد، حدود ۳۰ درصد مردم ایران مشکلات روحی و روانی دارند که درصد قابل توجهی است. از هر ۴ نفر، یک نفر در طول عمرش به بیماری حاد روانی دچار می‌شود. تا سال ۲۰۳۰ افسردگی به عنوان یکی از مهمترین اختلالاتی است که بشر تجربه خواهد کرد.

آموزش‌های دانشگاهی در ترم بهمن چگونه خواهد بود؟

علی خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره نحوه آموزش در ترم تحصیلی آینده و حضوری یا مجازی بودن آن، گفت: در صورت تداوم شرایط فعلی و ادامه دار بودن شیوع ویروس کرونا آموزش در ترم آینده (ترم بهمن سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰) نیز همانند ترم جاری به صورت مجازی خواهد بود. البته پیش بینی های جهانی نشان می دهد که در ترم تحصیلی بعد نیز آموزش ها باید به صورت مجازی ادامه پیدا کند.

تامین منابع وام ویژه دکتری با محدودیت مواجه است

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره علت عدم افزایش وام ویژه دکتری گفت: بخش قابل توجهی از وام دکتری توسط یک بانک پرداخت می‌شود و افزایش مبلغ این وام طبیعتا باید در تعاملات، تفاهم نامه‌ها و مقررات بانک مصوب شود. این بانک نیز هم اکنون به اندازه اعتبارات قبلی ایجاد اعتبار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار