آغاز طرح نهضت توسعه بیمه اجتماعی در روستا‌های اردبیل

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: طرح نهضت توسعه بیمه اجتماعی در روستای باروق برای اولین بار و با هدف حمایت از روستاییان و کشاورزان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا عبداللهی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: این طرح به دنبال جذب مشارکت تمامی نهاد‌های خدمات رسان برای روستاییان و عشایر و تحت پوشش قرار دادن روستاییان است.

او با اشاره به اینکه توسعه بیمه اجتماعی به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی استان اعلام شده است ابراز امیدواری کردو افزود: با توجه به جمعیت قابل توجه روستاییان در اردبیل، با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روستاییان فاقد بیمه تحت پوشش قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۱۸۱ هزار نفر در سطح استان به عنوان جامعه هدف پوشش بیمه روستایی شناسایی شده است؛ اضافه کرد: از این میزان ۵۸ هزار و پانصد نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که ۱۱ درصد بیشتر از میانگین کشوری را نشان می‌دهد.

عبداللهی با اشاره به پرداخت مستمری به ۳ هزار و پانصد نفر در استان ادامه داد: بیمه اجتماعی درسه بخش بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت شدگان خدمات ارائه می‌دهد.

او با اذعان به اینکه تا کنون ۱۲۲ هزار و پانصد نفر در استان عضو هیچ صندوقی نیستند، ابراز امیدواری کرد و افزود: با اجرای نهضت توسعه بیمه اجتماعی بخش مهمی از دغدغه پوشش بیمه روستاییان مرتفع شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اردبیل متذکر شد: این طرح با شعار «روستا‌ها را باید آباد سازیم» در حال اجراست چراکه معتقدیم تا زمانی که روستا‌ها آباد نشده‌اند، شاهد توسعه پایدار نخواهیم بود.

عبداللهی افزود: روستا کانون تولید و تلاش است و توجه به توسعه روستا به منزله توجه به توسعه پایدار در مناطق بوده و می‌تواند مانع از مهاجرت روستاییان شده و بسیاری از دغدغه‌های معیشتی آن‌ها را رفع کند.

او با اشاره به اینکه رقم سالانه حق بیمه از ۳۳۰ هزار تومان تا ۸۴۰ هزار تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که میزان پرداخت مستمری ماهانه بیش از بیمه سالانه بوده و حق بیمه به صورت سالانه و مستمری به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: محدوده سنی پوشش ۱۸ تا ۵۰ سال است و در وضعیت فعلی هیچ محدودیت مالی برای پوشش بیمه روستاییان نداریم و کافیست مشارکت روستاییان افزایش یابد تا بتوانیم جامعه تحت پوشش را افزایش دهیم.

به گفته عبداللهی در طرح نهضت بیمه تمامی ظرفیت‌ها از جمله فرمانداران، دهیاران و شهرداران شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر در قالب تفاهم نامه‌هایی به کار گرفته می‌شود تا بتوانیم با همکاری نهاد‌های دیگر روستاییان را تشویق و ترغیب به استفاده از بیمه کنیم.

او به فعالیت ۷۸ کارگزاری بیمه در سطح استان اشاره کرد و گفت: البته با تجمیع کارگزاری‌ها و تمرکز در مراکز بخش‌ها تعداد کارگزاری‌های فعال به ۴۵ مورد رسیده است و به زودی در پنج شهر با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر نیز کارگزاری‌های ایجاد می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان همچنین در خصوص انتقال بیمه تامین اجتماعی به صندوق بیمه روستایی نیز افزود: این مهم با جدیت در حال اجراست و امیدواریم به زودی مشکلات انتقال بیمه رفع شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.