روز‌های غم انگیز بهشت زهرای تهران که میزبان جنازه‌های کرونایی است

کارکنان بخش غسالخانه و خاکسپاری بهشت زهرای تهران در رابطه با لحظه‌های غم انگیز کاری خود در این روز‌ها و رویارویی با جنازه‌های کرونایی توضیحاتی دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل آقازاده، تطهیرکننده بهشت زهرا در رابطه با افزایش آمار متوفی‌های ناشی از کرونا اظهار کرد: در حال حاضر آمار فوتی‌های کرونایی ما بسیار افزایش پیدا کرده اند. به طوری که مثلا، پیش از این، بیش از ۱۵۰ متوفی داشتیم، اما حالا این عدد دو برابر شده است.

مریم هژبری، تطهیرکننده بهشت زهرا نیز با اشاره به متوفی‌های ناشی از کرونا در سنین مختلف بیان کرد: پنج سنگ در سالن شست و شو داریم که قبلا، به طور روزانه ۱۲-۱۱ جنازه می‌شستیم، امّا الان به ۲۷ جنازه رسیده است که متاسفانه بیشتر آن‌ها کرونایی هستند. چون این ویروس، بچه، نوجوان و پیر و جوان نمی‌شناسد.

وی با اشاره به صحنه‌های غم انگیز این روز‌های بهشت زهرا تصریح کرد: ما شاهد خانواده‌های داغداری هستیم که عزیزان خود را به خاطر کرونا ازدست داده اند و دیدن این صحنه‌های غم انگیز و دلخراش، اعصاب و روان همه ما را به هم می‌ریزد که اگرچه بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها هم بستری می‌شوند، امّا برخی از آن‌ها پس از درمان، مرخص می‌شوند و می‌روند، امّا ما در بهشت زهرا به صورت عینی مرگ‌ها و متوفی‌های ناشی از کرونا را می‌بینیم.

این تطهیر کننده گفت: اغلب همکاران ما مبتلا به کرونا شدند، اما خوشبختانه پس از بهبود پیدا کردن به کار خود بازگشتند و این موضوع، خانواده‌های ما را درگیر نکرد.

وی تاکید کرد: ما در این جا، لحظه به لحظه با مرگ درگیر هستیم و امیدوارم خانواده‌هایی که بی هدف از منزل خارج می‌شوند و واقعا کار خاصی ندارند، اطلاعات کافی به دست آورند که دیگر این کار را انجام ندهند و بچه‌های خود را هم از منزل خارج نکنند، چون واقعا کرونا شوخی بردار نیست و بسیار خطرناک است.

حمیدرضا امیرقلی، یکی دیگر از تطهیرکنندگان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر، آمار افرادی که به دلیل بیماری کرونا فوت می‌کنند افزایش یافته است و به همین دلیل، سر ما هم بسیار شلوغ است تا جایی که حتی دو شیفت شده ایم و این باعث شده که همه ما تحت فشار زیادی قرار بگیریم.

وی گفت: به دلیل کاری که داریم، وقتی می‌خواهیم جنازه‌های افراد کرونایی را بچرخانیم و مراحل غسل را انجام دهیم، ارتباط مستقیمی با آن‌ها داریم که این کار و دیدن لحظه‌های آن برای همه ما بسیار دشوار و ناراحت کننده است، امّا باید انجام شود .

این تطهیرکننده ادامه داد: گاهی وقتی می‌خواستیم جنازه افراد کرونایی را در قبر بگذاریم، نزدیکان آن‌ها ما را با مشت و لگد می‌زدند و می‌گفتند که دست نزن یا جنازه را آرام بگذار پایین.

وی در رابطه با ابتلای او و همکارانش به کرونا افزود: ما هم کرونای ضعیف گرفتیم و دو هفته قرنطینه شدیم و استراحت کردیم، اما بعد از این مدت، بهبود پیدا کردیم و خدا را شکر، در حال حاضر، از نظر کرونا، هیچ گونه مشکلی نداریم.

سعید کریم آبادی، خاکسپار بهشت زهرا خاطرنشان کرد: خدا را شکر، در حال حاضر مشکلی نداریم و سختی کار ما فقط این بیماری کروناست که متاسفانه مردم رعایت نمی‌کنند و فشار کاری زیادی را متحمل می‌شویم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار