مجتمع کشت و صنعت دلگان الگوی موفق تولید و اشتغال است

فرماندار دلگان گفت: مجتمع بزرگ کشت و صنعت جلگه چاه‌هاشم این شهرستان در راستای حمایت از قشر بانوان و کشت‌های ترویجی، بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی الگویی موفق در جهش تولید و اشتغالزایی استان به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان   اظهار داشت: هم اینک افزون بر ۴۰۰ نفر به صورت نیروی فصلی در این مجتمع مشغول به کار هستند که نسبت به سال گذشته رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

او  افزود: تهیه پودر خرما با شیوه‌های نوین علمی از اقدامات ارزشمند این مجتمع است که مورد توجه ویژه قرار دارد.

فرماندار دلگان ادامه داد: وجود پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی و یک هزار هکتار سایت نخیلات و ترویج کشت‌های نوین و ترویجی یک مزیت بسیار مهم برای تحقق شعار جهش تولید است.

شجاعی اظهار داشت: محصول خرمای این مجتمع پس از فرآیند درجه بندی به همت جمع کثیری از بانوان بویژه بانوان سرپرست خانوار، بسته بندی و برای عرضه در بازار مصرف داخلی و خارجی به استان‌های مرکزی کشور حمل می‌شود.

او گفت: برای نخستین بار در این مجتمع ضایعات نخیلات به صورت نیمه مکانیزه تبدیل به کود می‌شود.

فرماندار دلگان با بیان اینکه برای پرورش دام سبک و سنگین و طیور و فعالیت‌های شیلاتی در این مجتمع برنامه ریزی شده است ادامه داد: ضرورت دارد ظرفیت سردخانه‌ای شهرستان متناسب با حجم بالای تولید محصولات کشاورزی دلگان افزایش یافته و مجتمع کشت و صنعت در استقرار صنایع تبدیلی نیز تسریع کند.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۴۸۰ کیلومتری جنوب غرب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار