اموال،کلام و اسرار مردم امانت است

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: همه ما باید بدانیم اموال مردم، اموال حکومت و حتی حرف و کلام و اسرار مردم نیز امانت است و باید در حفظ آن تلاش و کوشش کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در خطبه‌های نماز سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: در حدیثی از امام حسن عسگری آمده است در راه خدا اجتهاد کنید و ما باید توجه کنیم که راه خدا یک مسیر نیست و اموراتی همچون حفظ آرامش و امنیت مردم نیز در زمره راه خدا قرار می‌گیرد.

او افزود: حضرت امام حسن عسگری در ادامه حدیث ما را به صداقت دعوت می‌کند و از ما می‌خواهد امانت دار باشیم، همه ما باید بدانیم اموال مردم، اموال حکومت و حتی حرف و کلام و اسرار مردم نیز امانت است و باید در حفظ آن تلاش و کوشش کنیم.

او با ذکر حدیثی از امام سجاد در شرح این بخش از حدیث، یادآور شد: امام سجاد می‌فرمایید حتی اگر آن شمشیری که پدرم را با آن به شهادت رساندن نزد من امانت باشد آن را به صاحب امانت باز می‌گردانم و این حدیث گواه ان است که امانت را به صاحب امانت باید بازگرداند و در حفظ امانت کوشا بود خواه صاحب امانت آدم خوبی باشد یا آدمی خوبی نباشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه حدیث امام حسن عسگری، یادآور شدن: در ادامه حدیث بر سجده‌های طولانی تاکید شده است که امامان و پیامبران ما بر خضوع و خشوع در نماز تاکید داشته‌اند و در پایان این حدیث بر حسن همجواری و خوش رویی با همسایه‌ها تاکید شده است و این مساله به دلیل اهمیت مراعات حقوق همسایه است.

نماینده ولی فقیه در خطبه دوم نماز جمعه با یادآوری روز ۱۰ ربیع اول و سالروز ازدواج حضرت رسول (ص) و حضرت خدیجه گفت: حضرت خدیجه حق بسیار زیادی بر گردن اسلام داشتند چرا که تمام اموال خود را در راه اسلام هزینه کردند و البته این اموال مقدار کمی نبود و حضرت رسول با صرف این اموال اسلام را احیا کردند.

آیت الله علما ادامه داد: روز ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل تسنن و روز ۱۷ ربیع الاول به روایت اهل تشیع سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) بوده و این هفته به عنوان «هفته وحدت» نام گذاری شده است این موضوع دال بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه دارد.

او اضافه کرد: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در سراسر جهان حضور دارد و چه دلیلی دارد بین این عزیزان تفرقه وجود داشته باشد مقام معظم رهبری همواره بر موضوع حفظ وحدت تاکید داشته و خود ایشان نیز در زمانی که در سیستان تبعید بوده‌اند با تمام تلاش برای ایجاد و حفظ این وحدت تلاش کردند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: حفظ وحدت از اهمیت بالای برخوردار بوده و مقام معظم رهبری هر کسی را مخالف این وحدت باشد را توطئه‌گر دانسته و تاکید دارند نگذاریم به این وحدت خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.