سودان از خروج رسمی از لیست تروریستی آمریکا خبر داد

شورای حاکمیتی انتقالی سودان در پیامی توئیتری نوشت که دونالد ترامپ حکم خروج سودان از لیست کشورهای حامی تروریست را امضاء کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  شورای حاکمیتی انتقالی سودان در پیامی توئیتری در روز جمعه نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم را امضا کرده است.

پیش از این و در روز چهارشنبه خبر رسید که یک پرواز از اراضی اشغالی در خارطوم به زمین نشسته است. یک مقام بلندپایه سودانی فاش کرد که این پرواز حامل «هیأتی آمریکایی-اسرائیلی» بوده تا درباره جزئیات عادی سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو شود. این هیئت پیش از این و در تاریخ بیست و یکم ماه سپتامبر، با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار کردند.

هرچند که بارها از قول منابع صهیونیستی اعلام شد که موضوع خروج نام سودان از لیست آمریکایی حامیان تروریسم به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گره خورد، وزرای خارجه و اقتصاد سودان طی اظهاراتی مدعی شدند که این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد.

به نقل از پایگاه صهیونیستی «والا»، «رونین برتس» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «ماعوز» فرستاده «بنیامین نتانیاهو»، «میگل کوریا» رئیس اداره خلیج فارس و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «اری لایتستون» یکی از مشاوران ارشد سفیر آمریکا در تل‌آویو در این پرواز حضور داشتند.

پیش از این ترامپ هم توئیتری جداگانه گفته بود که توافق خروج نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریست به ازای پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریست، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار