امام جمعه مشهد:

جامعه ای که در آن افراد یا جریان‌های ولنگار باشد امنیت نخواهد داشت

امام جمعه مشهد گفت: وجود جریان‌ها یا افراد ولنگار و لاابالی در برابر محرمات شرعی و مسائل ارزشی و دینی، بزرگ‌ترین آفت و مخل نظم و امنیت در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه مجازی نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گقت: نظم و امنیت این نظام در همه ابعاد، در کنار اقتدار نیروی ضامن اجرای اصول نظام و انقلاب، در برابر دشمنان خارجی و عوامل و جریان‌های مضر داخلی است.

او افزود: هرچه می‌گذرد، امانت، صداقت و خدوم بودن این نیرو این واقعیت را در کشور ما بیشتر ثابت می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: طبق منویات فرمانده کل قوا یکی از موارد حساسی که نیروی انتظامی باید در انجام ماموریت‌های خود در نظر داشته باشد، مقابله با منکرات شرعی و ریشه بی‌نظمی و ناامنی در کشور است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: جامعه‌ای که در آن ولنگاری و بی‌عفتی باشد، امنیت ندارد، اگر بنا شد فضای جامعه ما را ولنگاری و بی‌بندوباری یک عده شهوت‌ران بگیرد و جریان‌های متکی به قدرت و ثروت به‌خاطر داشتن امکانات بخواهند در کشور در ولنگاری و ابتذال آزادی داشته باشند، عفت و ناموس مردم امنیت نخواهد داشت و این جامعه نظم‌پذیر نخواهد بود.

او تصریح کرد: اگر بنا شد بوستان‌ها، حاشیه خیابان‌ها و مراکز اجتماعی مردم، بازار، پاساژ‌ها و مکان‌های رفت و آمد کانون ولنگاری، بی‌بندوباری، بی‌عفتی یک مشت جوان هرزه و بی‌بندوبار باشد این جامعه نظم وامنیت نخواهد داشت.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: محور مسوولیت نیروی انتظامی، حفظ نظم و امنیت جامعه است، اگر بنا شد جریان‌های شهوت‌ران در جامعه به عنوان یک ارزش مطرح شوند، یک عنصر ولنگار به عنوان هنر و هنرمند بخواهد ابتذال و منکرات شرعی و محرمات الهی را در جامعه ما آزادانه ترویج کند، در این جامعه امنیت و نظام حاکم نخواهد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: آزادی یکی از اصول انقلاب اسلامی ایران است، آزادی به عنوان یک مفهوم مقدس با ولنگاری، بی‌بندوباری، عیاشی و شهوت‌رانی‌های نامشروع در عرصه جامعه، با عنوان نشاط و آزادی جوان متفاوت است، نشاط و آزادی نسل جوان در بی‌بندوباری و فسق و فجور نیست.

او افزود: اگر نیروی انتظامی با همه قدرت در مقابل منکرات شرعی مقاومت کند و با حسن تدبیر، جامعه را از آلودگی، فسق و فجور و منکرات شرعی پاک نگه دارد، می‌تواند نظم و امنیت را به معنای واقعی در جامعه حاکم کند در غیر این صورت تمام فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این نیروی مقدس در مقابله با سوء استفاده دشمن و برخورد با عوامل مزدور دشمن در داخل، بی‌فایده خواهد بود.
 

بیشتر بخوانید


امام جمعه مشهد ادامه داد: جریان قدرت و ثروت، بی‌بند وباری و ولنگاری را می‌خواهد به عنوان بازار سود اقتصادی خود قرار دهد و با اجرای برنامه‌های ولنگاری و بی بند و باری تحت عناوین مختلف نظیر نشاط جوان، تفریح جوان و صنعت گردشگری، سود‌های کلان شیطانی را به دست آورد و با زور و زر و توانمندی اقتصادی نامشروع، کشور را کانون عشرت کده‌های حرام خود قرار دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: گرایش جهانی به اسلام، بزرگ‌ترین سنگلاخ و چالش در مسیر جهان‌خواری استکبار است، لذا جریان استکبار با همه عوامل و مزدوران و با تمام ظرفیت جهانی در تقابل با اسلام برآمده و یک جبهه عظیم قدرت زور و زر جهانی را علیه اسلام بسیج کرده است.

او تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در کارنامه ۴۲ ساله خود موفق بوده و توانسته جبهه پهناور و مقتدر اسلامی ضد استکبار را در منطقه به وجود آورد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: امروز جهان اسلام و امت اسلامی در موضع خاصی قرار گرفته‌اند که اقتضا می‌کند تمام پیروان قرآن و معتقدان به وحی و نبوت رسول‌الله (ص) در همه اجزای این منطقه و جوامع اسلامی، دست به دست هم دهند که این امر تا اندازه‌ای محقق شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: جبهه مقاومت که در این منطقه فراگیر است، در ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن در جریان مبارزه نیرو‌های متدین، همه یکپارچه متفق هستند و رهبری جریان مقاومت و جبهه مقاومت در کشور‌های مختلف با رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است.

او افزود: باید به انسجام بخشی، وحدت و همبستگی جوامع مختلف اسلامی در فرق و مذاهب مختلف و جریان‌های گوناگون قومی، سعی و کوشش داشته باشیم و این همبستگی را در جبهه مقابله با استکبار در تمام جهان اسلام، حفظ کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.