جدی نگرفتن کرونا ویروس عامل موج سوم بیماری

متخصصین بیماری‌های داخلی گفت: مبتلایان به ویروس کرونا در موج سوم این بیماری بیشتر از موج‌های قبلی است.

دکتر نیما مصباح، متخصصین بیماری‌های داخلی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدانگفت: موج یک بیماری در جامعه به معنی این است که تعداد زیادی از افراد در یک نقطه جغرافیایی و یک بازه زمانی به یک بیماری مبتلا شده اندو ویروس کرونا هم به موج سوم ابتلا کردن مردم رسیده است.

او افزود: زمانی که موجی اتفاق می‌افتد برخی فکر می‌کنند با کنترل موج‌های قبلی دوباره احتمال اوج گرفتن بیماری وجود ندارد.

این متخصص بیماری‌های داخلی ادامه داد: همین تفکر غلط باعث می‌شود ناقلین بی اطلاع در محافل مختلف تردد کنند و ناخواسته عاملی برای انتشار و شیوع کووید۱۹ باشند.

دکتر مصباح اظهارداشت: این تفکر خودخواهانه که «چون من کرونا ندارم بس در اجتماعات حضور پیدا کنم» به طور تصاعدی باعث گسترش کرونا می‌شود.

او با بیان اینکه چرخه انتشار کرونا در محافل پرتجمع همچون ختم یا عروسی بسیار بالا اسـت گفت: در شهر‌های کوچک دید و بازدید و به طبع آن انتشار کرونا در حال وقوع است و متاسفانه خیلی از مردم هنوز هم کرونا را جدی نگرفته اند.

مصباح بیان کرد: کادر درمان در حالتی سخت و فشرده مشغول مبارزه با کرونا است و نیاز است مردم نیز با رعایت شیوه نامه‌ها به خود و کادر درمان کمک کنند.

او بیان کرد: مهمترین راه برای مبتلا نشدن به انواع بیماری‌ها نداشتن استرس است واصلاح برنامه غذایی، ورزش و مصرف میوه نیز از راه‌های امتحان پس داده برای مبتلا نشدن شهروندان به انواع بیماری‌ها است.

این متخصص بیماری‌های دخلی به همه همشهریان توصیه کرد به هیچ عنوان از غذا‌های فست فود در این شرایط شیوع بیماری استفاده نکنند و غذا‌های تازه، میوه و سبزیجات را مصرف کنند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.