گام‌های توافق عادی‌سازی سودان و رژیم صهیونیستی بررسی می‌شود

یک مقام ارشد آمریکایی از اعلام گام‌های توافق عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرده است امروز (جمعه به وقت محلی) گام‌های توافق عادی‌سازی روابط میان سودان و صهیونیست‌ها اعلام خواهد شد.

همچنین مقام‌های آمریکا گفته‌اند امروز قرار است تماسی تلفنی میان روسای کابینه خارطوم و رژیم اشغالگر انجام شده در آن درباره عادی‌سازی روابط با این رژیم بحث شود.

امروز «شورای حاکمیت انتقالی سودان» در پیامی توئیتری اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، نام سودان را به طور رسمی از لیست سیاه کشور‌های حامی تروریست‌های آمریکا حذف کرده است.

البته پیشتر در حالی که دونالد ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی از امضای قریب الوقوع توافق عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی خبر داده اند، وزیر خارجه سودان ارتباط حذف نام کشورش از فهرست تروریسم آمریکا با عادی‌سازی را رد کرده بود.

پیشتر از آن نیز «فیصل محمد صالح» وزیر اطلاع رسانی سودان در گفت وگویی اقدام به افشای جزئیاتی پیرامون روند سازش این کشور با رژیم صهیونیستی کرد و مدعی شده بود که سودان برای عادی سازی روابط خود با این رژیم، فشار شدیدی را تحمل می‌کند.

روز چهارشنبه نیز خبر رسید که یک پرواز از اراضی اشغالی در خارطوم به زمین نشسته است. یک مقام بلندپایه سودانی فاش کرد که این پرواز حامل «هیأتی آمریکایی-اسرائیلی» بوده تا درباره جزئیات عادی سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی گفتگو شود. این هیئت پیش از این و در تاریخ بیست و یکم ماه سپتامبر، با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار کردند.

به نقل از پایگاه صهیونیستی «والا»، «رونین برتس» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «ماعوز» فرستاده «بنیامین نتانیاهو»، «میگل کوریا» رئیس اداره خلیج فارس و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «اری لایتستون» یکی از مشاوران ارشد سفیر آمریکا در تل‌آویو در این پرواز حضور داشتند.

پیش از این ترامپ هم توئیتری جداگانه گفته بود که توافق خروج نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریست به ازای پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریست، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار