امام‌جمعه زاهدان:

به‌کارگیری نیرو‌های بومی یک نوع فرهنگ‌سازی است

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: به کارگیری نیرو‌های بومی و آموزش نحوه کار به آن‌ها یک وجه اقتصادی و یک وجه فرهنگی به دنبال دارد به گونه‌ای که در کنار تامین معیشت افراد فرهنگ کار نهادینه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در بازدید از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته، فعالیت واقدامات این ستاد را متنوع و گسترده دانست و اظهارداشت: نیاز است تا یکی از رویکرد‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اشتغال‌زایی در سیستان‌وبلوچستان باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اهدای بسته‌های معیشتی را لازم، اما مقطعی دانست و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی سخت و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده اشتغال‌زایی و انجام پروژه‌های زود بازده و کسب و کار‌های کوچک اثرات بیشتری را در برخواهد داشت.

امام جمعه زاهدان خواستار تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران غیر بومی در سیستان و بلوچستان شد و بیان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در این استان و تولید محصولات مختلف می‌تواند علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی منطقه با صادرات به کشور‌های همسایه ارزآوری را نیز به همراه داشته باشد.

وی استفاده از ظرفیت و مزیت‌های استان را از دیگر نکات مهم عنوان کرد و گفت: بهره‌وری از صنایع و فراورده‌های موجود در استان با توجه به ارزش افزوده آن از مواردی است که در سیستان‌وبلوچستان مورد غفلت واقع شده و باید با همت و تلاش بیشتر به دنبال استفاده از چنین ظرفیت‌هایی باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را دارای دو جنبه اقتصادی و فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: بکارگیری نیرو‌های بومی در کنار تامین معیشت آنان فرهنگ کار را نهادینه می‌کند و دیگران نیز از این کار الگو می‌گیرند که این یک فرهنگ سازی محور مهم در اقدامات ستاد خواهد بود.

وی توجه و تقویت گرو‌های جهادی را یکی دیگر از رویکرد‌های مهم دانست و ادامه داد: نباید تمام کار‌ها به دست خود مجموعه دنبال شود بلکه با تقویت گروه‌های جهادی می‌توان از حیث هزینه و نیروی کار بر مشکلات فائق آمد و همچنین گسترش فرهنگ کار جهادی را به دنبال خواهد داشت و هنگامی که گروه‌های جهادی در یک منطقه شروع به فعالیت می‌کنند در ادامه کار نیز آن ارتباط را حفظ کرده و به کار و فعالیت می‌پردازند و پس از مدتی بدون نیاز به پشتیبانی ستاد می‌توانند امور محوله را دنبال کنند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در کنار ارتباط با گروه‌های جهادی به دنبال افزایش تعداد این گروه‌ها باشید و با تشکیل گروه‌های جهادی متعدد در این استان آن‌ها را توسعه داده و پشتیبانی کنید.

وی گفت: انتظار از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این است که در کنار انجام سایر پروژه‌های اقتصادی، فعالیت‌های بنیاد احسان و حتی در کمک‌های معیشتی، پیوست فرهنگی داشته باشد البته با توجه به نیازمندی‌های سیستان و بلوچستان هر کار اقتصادی و کمکی که صورت می‌گیرد خودش یک کار فرهنگی است و این اقدامات باعث مثبت‌تر شدن نگاه و دلبستگی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخی اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مستقیما کاری فرهنگی است و از جمله مهمترین آن‌ها محور قرار دادن مساجد برای خدمات رسانی و سایر فعالیت‌هاست و ضرورت دارد تا ارگان‌های پای کار نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در زمینه مسجد محوری هماهنگ عمل کنند که این مقوله مهم، اساسی و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار