تحریم یک موسسه روسی به دلیل دست داشتن در حمله سایبری

وزارت خزانه داری آمریکا یک موسسه روسی را به دلیل حمله سایبری در جهان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا یک موسسه تحقیقاتی روسیه که با ساخت برنامه رایانه‌ای خطرناک مرتبط است، را تحریم کرد. این برنامه قادر به وارد کردن خسارات صنعتی فاجعه باری است.

بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد "موسسه مرکزی پژوهش علمی، شیمی و مکانیک" که مورد حمایت دولت روسیه است، مسئول ساخت ابزاری است که امکان حمله سال ۲۰۱۷ به یک تاسیسات پتروشیمی را در خاورمیانه، که از آن نام برده نشده است، فراهم کرد. این حمله جامعه امنیت سایبری را زمانی که توسط محققان فاش شد، حیرت زده کرد، زیرا برخلاف نفوذ‌های دیجیتال معمول که هدف از آن‌ها سرقت اطلاعات یا باجگیری است، به نظر می‌آید هدف از این حمله وارد کردن خسارت فیزیکی به خود تاسیسات از طریق غیرفعال کردن شبکه ایمنی آن بوده است.

وزارت خزانه داری آمریکا به نقل از محققانی که درباره این حمله تحقیق کردند، اعلام کرد نرم افزار موسوم به "تریتون" Triton "از قابلیت ایجاد خسارت فیزیکی قابل توجه و به بار آوردن تلفات برخوردار بود".

خزانه داری آمریکا افزود: مهاجمانی که مسئول بدافزار تریتون بودند سال گذشته دست کم ۲۰ نیروگاه برق در آمریکا را برای شناسایی نقاط ضعف آن‌ها مورد بررسی قرار دادند.

سفارت روسیه در واشنگتن هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است. مسکو همواره ادعا‌ها درباره دست داشتن در حملات سایبری در کشور‌های خارجی را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار