صلح و سازش بین ۲ طایفه در دزفول و شوش با وساطت سران سادات عراق

صلح و سازش بین طایفه‌های بنی اسد و شوش با حضور سران سادات و عشایر کشور عراق و پیگیری‌های مسئولان قضایی و انتظامی و شورا‌های حل اختلاف این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کاظم بادی رئیس شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول گفت: طایفه‌های بنی اسد و طایفه نیسی از دزفول و شوش به علت نوبت و سهمیه بندی آب کشاورزی و زراعی دچار مشکل شده بودند اختلاف آن‌ها ۲ ماه به طول انجامید.

او افزود: با تدابیر خاص و مجاهدت‌های چهره ملی صلح الزعیم المجاهد شیخ علی بن ناصر آل نهبان بنی ضبه نماینده جمعیت سران عشایر ایران و اقوام خوزستان، همکاری سادات و روحانیون ایران و عراق و اهالی روستای زاویه مشعلی از توابع بخش مرکزی دزفول اختلافات ۲ ماهه به سازش ختم شد.

بادی اظهار داشت: نشست محلی و عشایری با هدف رفع اختلافات، ایجاد و برقراری صلح و سازش و اصلاح ذات البین و جلب رضایت همه متشاکیان بین ۲ طایفه بنی اسد از شهرستان دزفول و طایفه نیسی از شهرستان‌های دزفول و شوش با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در روستای زاویه مشعلی برگزار شد.

به گفته رئیس شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف شهرستان دزفول، تاکنون بیش از ۴۱۴ موضوع رهایی زندانیان محکوم به قصاص در کشور با وساطت چهره ملی صلح زعیم شیخ علی بن ناصر آل نبهان بنی ضبه منتهی به صلح و ختم به خیر شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.