وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نگاه سینما را به افقی تازه باز کرد

سید عباس صالحی گفت: دست اندرکاران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فرصتی را پدید آورند تا سینمای ایران نگاهی به افق تازه داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت مجازی افزود: سال گذشته ۹ فیلم سینمای کودک و نوجوان از جمله پرواز در منطقه ممنوعه، ۲۳ نفر، بنیامین و آخرین داستان اکران شد.

او تصریح کرد: بخش مهمی از افرادی که در سینمای ایران به عنوان برجستگان سینمای ایران شناخته می‌شوند کسانی هستند که در حوزه سینمای کودک و نوجوان حضور داشتند که از آن‌ها نام‌ها و آوازه‌های ملی و جهادی مهمی را در خاطره‌ها داشته و داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال سینمای کودک و نوجوان تحت فضای بیماری کرونا بود و جشنواره هم با این فضا در تماس و موضوعاتی از بیماری جهانی کرونا را در فضای جشنواره با عنوان فیلم‌هایی در زمینه کرونا روایت مشاهده کردیم و هم اینکه تحت تاثیر این فضا اتقافاتی که می‌تواند مبدایی برای تحولات تازه باشد رخ داد.

به گفته او به نظر می‌رسد این تجربه جدید گرچه در یک تجربه تهدیدگونه پدید آمد، اما فضایی فرصت ساز را برای سینمای ایران و هنر ایران پدید آورده است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۲۷ مهر تا دوم آبان در ۲ بخش "مسابقه سینمای ایران" و "مسابقه سینمای بین‌الملل" برگزار شد.

همچنین ۱۰۷ فیلم بخش‌های مختلف جشنواره در ۶ روز در سه پلتفرم: "نماوا"، "فیلیمو" و "تیوا" بر اساس جدول برنامه‌ها به نمایش در آمد.

نمایش برنامه‌های مجازی (پروانه شو- اصفهان، نشست‌های خبری صاحبان آثار، بزرگداشت‌ها، افتتاحیه و اختتامیه) در ایام جشنواره، از طریق پلتفرم "تیوا" قابل دسترس بوده است.

همه گیری کرونا موجب شد تا این بار به جای آنکه کودکان و نوجوانان به سینما بروند و پای تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند، سینما به خانه آن‌ها برود و با شعار "هرخانه یک سینما، هر کودک یک داور"، داورانی به شمار همه کودکان و نوجوانان ایرانی، آثار ارسالی به این رویداد بین المللی را تماشا و امتیازدهی کنند.

شیوع ویروس کرونا در ایران و به ویژه اصفهان، موجب شد تا هنرمندان، اهالی رسانه، داوران داخلی و بین المللی در این دوره، به اصفهان سفر نکنند و برهمین اساس، داوری بخش بین الملل جشنواره به صورت برخط برگزار شد.

شهرداران شهر‌های فلورانس، بعلبک، فرایبورگ، کوالالامپور، داکار، ایسی له مولینو فرانسه در پیام‌هایی از تاثیر جشنواره در صلح و دوستی و فرهنگ و هنر و تقویت روابط و تبادلات فرهنگی و از ابتکار اصفهان در برپایی جشنواره امسال در اصفهان گفتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار