مدیر جهاد کشاورزی دره شهر خبر داد;

تجهیز بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دره شهر به سیستم آبیاری نوین

فیلی گفت: از ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت شهرستان دره شهر ، ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ طیار فیلی مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: شهرستان دره شهر در کنار رودخانه سیمره دارای ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت است که در سال‌های اخیر تجهیز این اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است، افزود: رونق آبیاری نوین در سطح اراضی شهرستان دره شهر باعث تنوع کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان شده است.

فیلی اظهار کرد: بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در سطح اراضی کشاورزی شهرستان دره شهر کشت می‌شود که باعث اشتغالزایی بیش از ۶ هزار نفر در سطح این شهرستان شده است.

او ادامه داد: طرح‌های دیگری مانند ایستگاه پمپاژ چم ژاب-ارمو برای تجهیز اراضی شهرستان به آبیاری تحت فشار ، در دست اجرا هستند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر بیان کرد: با بهره برداری از این ایستگاه، میزان اراضی تحت فشار آبیاری نوین شهرستان به ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید.

او مطرح کرد: سالانه ۱۸۰ هزار تن محصول زراعی در این شهرستان تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.