پیش بینی کارشناسان از آینده دلار، طلا و بورس

ساعاتی دیگر بازار‌ها در هفته جدید کار خود را در حالی آغاز خواهند کرد که در هفته گذشته همه یک روند نزولی را پشت سر گذاشته بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار ارز نیما آگاهی، یک تحلیلگر بازار‌های مالی پیش‌بینی کرده که پس از انتخابات آمریکا ممکن است در صورت برد بایدن قیمت دلار تا ۲۲ هزار تومان کاهش و در صورت برد ترامپ قیمت دلار تا ۳۵ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به جز پیش‌بینی دلار ۲۲ هزار تومانی، مهری پورمهر، کارشناس بازار ارز نیز روند باثباتی را برای قیمت دلار پیش‌بینی کرده است.

به اعتقاد پورمهر اخبار پیشی گرفتن جو بایدن در نظرسنجی‌ها و احتمال رئیس جمهور شدن او، افزایش نرخ بین بانکی به بالای ۲۰ درصد و کاهش پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌ها، عرضه موقت دلار توسط بانک مرکزی، فشار بر صادرکنندگان و امنیتی کردن موضوع دلار و این که اخیرا شاهد دستگیری باند متخلف در یکی از استان‌های کشور توسط نیروی انتظامی بودیم عواملی هستند که مقداری سوپاپ نوسان دلار را فشرده و احتمالا آن را در هفته آتی در قیمت فعلی نگه خواهند داشت.

۵ پیش‌بینی از آینده بازار‌ها / انتظار ارزانی ارز و برگشت شاخص بورس

درباره بازار طلا نیز ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: برآورد‌های حاکی از این است که هفته جدید قیمت طلا کاهش یا افزایش چندانی نخواهد داشت و نرخ آن تا دوشنبه (نسبت به روز چهارشنبه گذشته) ثابت باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید


اما درباره بورس کمی روند خوشبینانه است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با روند بازار سهام روز شنبه بیان کرده است: با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا روند بازار سهام متعادل‌تر خواهد شد و به نظر من شنبه نیز روند بازار سهام متعادل است و عرضه و تقاضا به نحوی برابر هستند. احتمالا فردا شاهد ریزش جدی شاخص کل نخواهیم بود و تقاضا جوابگوی عرضه بازار خواهد بود.

محمدمهدی عشریه، کارشناس دیگر بازار سرمایه نیز گفته است: در هفته جدید بازار سهام بین شاخص یک میلیون و ۳۴۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نوسان خواهد داشت و به نظرم در هفته آینده شاخص کل در همین محدوده نوسان داشته باشد.

به گفته وی با توجه به شرایط موجود، بازار سهام رشد شارپی را تجربه نمی‌کند و سهم‌های بازار سهام مانند گذشته رشد نخواهد کرد و باید در انتخاب سهم ارزنده دقت کرد.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار