معافیت مالیاتی شامل سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: براساس بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهاد‌های عمومی غیردولتی و بنیاد‌ها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

او ادامه داد: اجرای این بند از قانون بودجه نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد را خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: موسسات خیریه در تمامی کشور‌ها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

اوخاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی است این مؤسسات و سازمان‌ها در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال تا همکاران در وزارت متبوع در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار